Skip to main content

Pedagogic Potentials of Visual Arts (10 cr)

Code: R0143-TOS1811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.08.2018 - 10.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual proportion
1 cr
RDI proportion
6 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 22
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Satu Bethell
Teacher in charge
Satu Bethell
Scheduling groups
Pienryhmä A (Size: 20 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä B (Size: 20 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä A
Pienryhmä B
Study unit
R0143

Learning outcomes

The student
- acquires a command of social pedagogy work models that help build growth, development and inclusion using visual art
- has a command of different visual art practices and the theoretical premises that apply to social services
- is able to understand through their own visual art work the potential of visual work in an individual’s life
- is able to create their own vision of the communal, societal and global potential of visual methods

Location and time

Laurea Tikkurila Kampus.
Tarkempi aikataulu löytyy Pakista ja kurssin alettua Optimasta.

Materials

Opettaja antaa tarkemman kirjallisuusluettelon kurssin alussa.

Teaching methods

Kurssi muodostuu taidepainotteisesta kontaktiopetuksesta ja toiminnallisesta LbD pohjaisesta asiakasprojektista, joka toteutetaan opiskelijan vapaasti valittavassa paikassa kurssin aikana. Tavoitteena on, että työskentelyssä painottuvat asiakaslähtöisyys, sosiaalipedagoginen näkökulmaja osallisuus asiakastyössä kuvallista ilmaisua hyödyntäen.
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija:
• omaksuu sosiaalipedagogisia työskentelymalleja kasvun ja kehityksen sekä osallisuuden tukemiseksi kuvallisen ilmaisun keinoin
• hallitsee kuvallisen ilmaisun erilaisia toimintatapoja ja teoreettisia lähtökohtia sosiaalialan viitekehyksessä
• hahmottaa oman kuvallisen työskentelyn kautta kuvallisen työskentelyn mahdollisuuksia yksilön elämää tukevana kuntoutusmuotona
• luo oman näkemyksensä kuvallisten toimintatapojen yhteisöllisistä ja yhteiskunnallisista mahdollisuuksista

Employer connections

Kurssin aikana opiskelija toteuttaa toiminnallisen ja työelämälähtöisen projektin valitsemiensa sosiaalialan asiakkaiden kanssa. Jos opiskelija suorittaa kurssin osana varhaiskasvatuksen/LTO-opintoja, tulee työelämäprojekti toteuttaa alle kouluikäisten lasten kanssa.

Student workload

Kontaktiopetuksen osuus 5 op
Asiakastyöprojekti 3 op
Oppimistehtävät 2 op

Evaluation scale

H-5

Further information

Lähiopetuksessa on läsnäolovelvollisuus 75 %, joka tarkoittaa, että poissaoloja voi olla yhteensä 16h (yksi opetuskerta, aamu-/iltapäivä on 4 h). Yli 16h poissaolot vaikuttavat alentavasti opintojakson kokonaisarvosanaan yhdellä numerolla.

Go back to top of page