Pedagogic Potentials of Visual Arts (10 cr)
Code: R0143-TOS1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
20.08.2018 - 10.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 22
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Satu Bethell
- Teacher in charge
- Satu Bethell
- Scheduling groups
- Pienryhmä A (Size: 20 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä B (Size: 20 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä A
- Pienryhmä B
- Study unit
- R0143
Learning outcomes
The student
- acquires a command of social pedagogy work models that help build growth, development and inclusion using visual art
- has a command of different visual art practices and the theoretical premises that apply to social services
- is able to understand through their own visual art work the potential of visual work in an individual’s life
- is able to create their own vision of the communal, societal and global potential of visual methods
Location and time
Laurea Tikkurila Kampus.
Tarkempi aikataulu löytyy Pakista ja kurssin alettua Optimasta.
Materials
Opettaja antaa tarkemman kirjallisuusluettelon kurssin alussa.
Teaching methods
Kurssi muodostuu taidepainotteisesta kontaktiopetuksesta ja toiminnallisesta LbD pohjaisesta asiakasprojektista, joka toteutetaan opiskelijan vapaasti valittavassa paikassa kurssin aikana. Tavoitteena on, että työskentelyssä painottuvat asiakaslähtöisyys, sosiaalipedagoginen näkökulmaja osallisuus asiakastyössä kuvallista ilmaisua hyödyntäen.
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija:
• omaksuu sosiaalipedagogisia työskentelymalleja kasvun ja kehityksen sekä osallisuuden tukemiseksi kuvallisen ilmaisun keinoin
• hallitsee kuvallisen ilmaisun erilaisia toimintatapoja ja teoreettisia lähtökohtia sosiaalialan viitekehyksessä
• hahmottaa oman kuvallisen työskentelyn kautta kuvallisen työskentelyn mahdollisuuksia yksilön elämää tukevana kuntoutusmuotona
• luo oman näkemyksensä kuvallisten toimintatapojen yhteisöllisistä ja yhteiskunnallisista mahdollisuuksista
Employer connections
Kurssin aikana opiskelija toteuttaa toiminnallisen ja työelämälähtöisen projektin valitsemiensa sosiaalialan asiakkaiden kanssa. Jos opiskelija suorittaa kurssin osana varhaiskasvatuksen/LTO-opintoja, tulee työelämäprojekti toteuttaa alle kouluikäisten lasten kanssa.
Student workload
Kontaktiopetuksen osuus 5 op
Asiakastyöprojekti 3 op
Oppimistehtävät 2 op
Evaluation scale
H-5
Further information
Lähiopetuksessa on läsnäolovelvollisuus 75 %, joka tarkoittaa, että poissaoloja voi olla yhteensä 16h (yksi opetuskerta, aamu-/iltapäivä on 4 h). Yli 16h poissaolot vaikuttavat alentavasti opintojakson kokonaisarvosanaan yhdellä numerolla.