Skip to main content

Pedagogic Potential of Visual Art (10 cr)

Code: R0143-3002

General information


Enrollment
25.05.2020 - 06.06.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.09.2020 - 24.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
9 cr
Virtual proportion
1 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 22
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Satu Bethell
Study unit
R0143

Learning outcomes

The student
- acquires a command of social pedagogy work models that help build growth, development and inclusion using visual art
- has a command of different visual art practices and the theoretical premises that apply to social services
- is able to understand through their own visual art work the potential of visual work in an individual’s life
- is able to create their own vision of the communal, societal and global potential of visual methods

Materials

Ala-Vannesluoma,T., Airaksinen-Björklund R.,Karkkulainen M., Kastu R., Sipi S. ja Varonen H. (2019). Toimii! Hoitajan opas toiminnalisiin menetelmiin.

Teaching methods

Kurssin tavoitteena on opiian hyödyntämään taidelähtöisiä menetelmiä sosiaalialan asiakastyössä. Kurssin painotus on sosiokulttuurisessa innostamisessa ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa. Kurssi muodostuu workshop-tyylisestä opetuksesta ja toiminnallisesta LbD-pohjaisesta asiakastyöprojektista. Opetus tapahtuu Tikkurilan kampuksella.

Employer connections

Opintojakson suorittamiseen sisältyy toiminnallinen asiakastyöprojekti, joka tehdään sosiaalialan toimintaympäristöissä.

Exam schedules

Kurssi alkaa 3.9.2020 klo 8.30 luokassa B208.

Completion alternatives

Opiskelijan edellytykset osoittaa opintojakson osaaminen näyttönä arvioidaan seuraavien tekijöiden perusteella:
•opintojakson tavoitteisiin pohjautuva osaamisanalyysi
•aiemmat opinnot ja/tai koulutus ja/tai vahva harrastuneisuus kyseisestä luovasta osa-alueesta •kokemus kuvallisen ilmaisun/toiminnan ohjausprosessin suunnittelusta, ohjaamisesta ja arvioinnista asiakasryhmässä

Osaamisanalyysi: Opiskelija toimittaa osaamisanalyysin ja työtodistukset sekä opintoihin ja koulutuksiin liittyvät todistukset opintojakson vastuuopettajalle sähköpostilla. Opintojakson vastuuopettaja hyväksyy tai hylkää näyttöoikeuden edellä mainittujen tekijöiden sekä Laurean yleisten arviointikriteereiden osaamisen vaativuustaso I perusteella.

Student workload

Kontaktitunnit ja workshopit: 80 h
Asiakastyöprojekti (suunnittelu, toteutus, raportointi ja esittely): 108 h
Oppimistehtävät: 54 h
Kurssikirjallisuus: 30 h

Content scheduling

Kurssin sisällöllinen painotus on sosiokulttuurisessa innostamisessa ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa. Kurssin tavoitteena on oppia hyödyntämään kuvallisen ilmaisun menetelmiä ja osallisuutta vahvistavia toimintapoja sosiaalialan asiakastyössä.

Toteutukselle on varattu 3 paikkaa Avoimen AMK:n, 3AMKin tai väyläopintojen opiskelijoille,

Evaluation scale

H-5

Further information

Lähiopetuksessa on läsnäolovelvollisuus 80 %, joka tarkoittaa, että poissaoloja voi olla yhteensä 16h (yksi opetuskerta, aamu-/iltapäivä on 4 h). Yli 16h poissaolot vaikuttavat alentavasti opintojakson kokonaisarvosanaan.

Go back to top of page