Skip to main content

Pedagogic Potential of Drama (10 cr)

Code: R0142-TOS1811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Anu Hagman
Anne Karkkunen
Scheduling groups
Pienryhmä A (Size: 21 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä B (Size: 21 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä A
Pienryhmä B
Study unit
R0142

Learning outcomes

The student
- acquires a command of social pedagogy work models that help build growth, development and inclusion using drama
- is able to plan, guide and evaluate group processes that utilise dramatic methods
- is able to apply the language of drama and theatre by examining and visualising difficult and important social questions
- is capable of being encouraging in drama and social work, of developing methods and influencing in the field of social expertise

Location and time

Tikkurilan kampus / monitoimitila B403
Työelämäkumppanit

Teaching methods

Opintojaksolla opiskellaan ja tutkitaan draaman ja teatterin keinoja opetus- ja kasvatustyössä sekä ryhmäprosessien tunnistamista, ohjaamista ja kehittämistä. Opiskelussa korostuu teorian ja käytännön tiivis vuorovaikutus sekä ryhmässä tapahtuva työskentely. Opintojaksolla saa yleiskäsityksen draaman eri genreistä sekä dramaturgisesta ajattelusta. Jaksolla opiskellaan erityisesti osallistavan draaman työtapoja. Opintojaksolle osallistuminen ei edellytä aikaisempia draaman tai teatteritaiteen opintoja.
Jaksolla toteutetaan yhteisö- ja asiakasprojekteja pienryhmissä, harjoitellaan draamatyöskentelyn ohjaamista demojen kautta sekä perehdytään ajankohtaiseen kirjallisuuteen draaman tutkimuksesta ja soveltamisesta. Jaksolla tapahtuvaa oppimista koostetaan portfolioon.
Opiskelija voi suunnata opintonsa ja projektityöskentelyn oman kiinnostuksen ja suuntautumisen mukaisesti esim. varhaiskasvatukseen tai kuntoutukseen.

Employer connections

Laurean hankkeet kuten Entresote-hanke, nuorten työpajat, lbd- hankkeet

Exam schedules

Ennen opintojakson alkua opiskelija tekee pienimuotoisen ennakkotehtävän oman oppimisen tueksi. Tehtävässä kartoitetaan opiskelijoiden tarpeita ja kokemusta / osaamista opintojaksoon liittyen.

Student workload

Opintojakson työmäärän jakautuminen opintopisteinä:
Kontaktitunnit 4 op
Kirjalliset tehtävät 2op
Asiakas- ja yhteisöprojektit 4 op

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit T1 - K5

Go back to top of page