Competence in Guiding Early Childhood Education Activities (10 cr)
Code: R0095-3029
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 15.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
18.01.2022 - 29.04.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Anne Eskelinen
- Sanna Saraste
- Henna Jalasmäki
- Anu Hagman
- Teacher in charge
- Sanna Saraste
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 10 . Open UAS : 10.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Study unit
- R0095
Learning outcomes
The student is able to:
- plan, guide and evaluate pedagogical activities and operational environments that meet the needs of children and groups of children
- apply functional and creative methods in education
- reflect upon an educator's actions and his/her own view of education
Materials
Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetaan käytettävät materiaalit ja kirjallisuus jakson alkaessa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opiskelijat hankkivat itse projektipaikkansa yksityisen tai kunnallisen varhaiskasvatuspalveluiden päiväkodista tai avoimesta varhaiskasvatuspalvelusta, kuten kerhotoiminta, asukas- ja leikkipuisto, avoin päiväkoti ja avoin varhaiskasvatustoiminta.
Opiskelija voi suunnitella yksilö- tai parin kanssa opintojaksoon liittyvää 4.5 op luovaa toimintaprojektia itselleen soveltuvaan toimintaympäristöön yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa.
Exam schedules
Läsnäolovelvollisuus seuraavissa verkkotapaamissa:
25.1. 2022 klo 16-18 Opintojakson aloitus
29.3.2022 klo 16.30-18.30 Projektiesittelyt
Opiskelijan tulee olla läsnä opintojakson aloituksessa 25.1. klo 16-18 ja tehdä ennakkotehtävä varmistaakseen paikkansa opintojaksolla. Tehtävän ohjeistus annetaan opintojakson alkaessa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja Sanna Saraste sanna.saraste@laurea.fi tai opintopäälliköt. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Opintojakson rakenne on seuraavanlainen:
1) Luovuus, leikki ja osallisuus varhaiskasvatuksessa 5 op
2) Eheytetyn pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi 5 op
Content scheduling
Tämä opintojakso muodostuu kahdesta moduulista:
1. Luovuus, leikki ja osallisuus varhaiskasvatuksessa 5 op
Luennot ja välitehtävät 1 op. Moduuliin kuuluu 4 verkkoluentoa zoomin välityksellä (suositellaan läsnäoloa verkkotapaamisissa, osa luennoista nauhoitetaan) ja NELJÄ erillistä välitehtävää liittyen verkkotapaamisiin.
ARVIOINTI: Hyväksytty/hylätty.
Essee 4 op: Lapsen luovuus, leikki ja osallisuus – omat näkemykset peilaten verkkotapaamisten sisältöön ja lähdekirjallisuuteen.
ARVIOINTI: Hylätty (0), Tyydyttävä (1, 2) Hyvä (3,4) ja Kiitettävä (5).
2. Eheytetyn pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi 5 op
Luova pedagoginen toimintaprojekti 4,5 op. Moduuliin 2 kuuluu luovan pedagogisen toimintaprojektin tekeminen varhaiskasvatustoiminnassa tai etätoimintana. Hanki projektipaikka ja tutustu projektipaikkaan tai tee videototeutuksena. Ohjausta projektin ideointiin, suunnitteluun ja tekemiseen sekä ohjausaikoja voi varata opintojakson opettajilta.
Projektisuunnitelman tekeminen. Suunnitelman tulee olla hyväksytty ja esitetty opettajille ennen toiminnan aloittamista.
Toteuta 4 toimintakertaa projektipaikassa ja dokumentoi toimintaa (esim. valokuvaamalla, kirjaamalla muistiin, videoi)
Koko projektista tehdään raportti.
Esittele projektisi pienryhmälle zoomissa, reflektoi omaa toimintaasi projektin aikana. Lisäksi annetaan vertaispalautetta tapaamisessa toisen opiskelijan projektista ja tehdään esittelyn jälkeen kirjallinen vertaispalaute. Projektiesittely 29.3. klo 16.30-18.30. Läsnäolovelvollisuus!
ARVIOINTI: Hylätty (0), Tyydyttävä (1, 2) Hyvä (3,4) ja Kiitettävä (5).
Itsearviointi 0,5 op. Kasvattajan henkilökohtaisen ohjaajuuden ja osaamisen itsearvioinnin tarkoitus on tehdä näkyväksi opiskelijan oppimista, osaamista ja henkilökohtaista kasvua opintojakson aikana.
ARVIOINTI: Hyväksytty/hylätty.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa II.
Toteutukselle on varattu paikkoja 10 Avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille.