Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: ML00BJ54-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Sini Temisevä
Päivi Mantere
Vastuuopettaja
Sini Temisevä
Ryhmät
MLA221KA
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
Opintojakso
ML00BJ54

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
- tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa

Aika ja paikka

Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.

Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 12.1.2022 klo 11.45-14.45, tilassa 241
Toinen luento Leppävaarassa 17.3.2022 klo 9-11, tilassa 225-226

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Toteutustapa

Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja keskivaiheilla. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

270 h

Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h

Sisältö ja sen jaksotus

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Lisätiedot

Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.

Siirry alkuun