Skip to main content

Developing Service Processes (10 cr)

Code: ML00BJ54-3004

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Sini Temisevä
Päivi Mantere
Teacher in charge
Sini Temisevä
Groups
MLA221KA
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
Study unit
ML00BJ54

Learning outcomes

The student is able to
- identify the key duties of superiors
- interpret the field of HR management as a whole
- assess and develop service processes as part of service business

Location and time

Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.

Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 12.1.2022 klo 11.45-14.45, tilassa 241
Toinen luento Leppävaarassa 17.3.2022 klo 9-11, tilassa 225-226

Materials

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Teaching methods

Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja keskivaiheilla. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!

Employer connections

Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot

Student workload

270 h

Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h

Content scheduling

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.

Go back to top of page