Siirry suoraan sisältöön

Trendit ja raaka-aineet – vahvuudet kosmetiikan markkinoinnin taustalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: KY00BS04-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.12.2022 - 12.02.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.04.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 50
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettajat
Satu Vuorela
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Vastuuopettaja
Satu Vuorela
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
Pienryhmät
Avoin AMK
Opintojakso
KY00BS04

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida kosmetiikkamainontaa mielikuva-analyysin ja vaikuttavien raaka-aineiden analyysin kautta
- perehtyä kosmetiikkamarkkinoinnin trendeihin ja arvoihin.
- selvittää kirjallisuuteen perustuen kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksia ja vaikutusmahdollisuuksia
- analysoida raaka-aineiden markkinointiväittämiä ja perustella ne tutkimustietoon tukeutuen.

Aika ja paikka

Kontaktikerrat pidetään verkossa Zoom-ohjelmalla
05.04.2023 08.30 - 11.30
28.04.2023 08.30 - 11.30
19.05.2023 08.30 - 11.30
26.05.2023 13.00 - 16.00

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson Canvas-alustalla ja lähiopetuspäivien aikana.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina. Luennot pidetään Zoomissa

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

- Kosmetiikkamainonnan analysointi perustuen mielikuva-analyysiin ja vaikuttaviin raaka-aineisiin
- Kosmetiikkamarkkinoinnin trendit ja arvot.
- Kirjallisuuteen perustuva selvitys kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksista
- Raaka-aineiden markkinointiväittämien analysointi ja perustelu tutkimustietoon tukeutuen.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opintojaksolla tutkitaan, miten elintarviketeollisuuden sivuvirtoja voidaan käyttää kosmetiikan raaka-aineina ja kehitetään niiden pohjalta ideoita kosmetiikkatuotteeksi. Lisäksi suunnitellaan uuden kosmetiikkatuotteen monikanavaista lanseerausmarkkinointia.

Siirry alkuun