Social Media Marketing, Lauttasaaren Senioritalo (10 cr)
Code: HL00BU31-3024
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 4 - 7
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Mervi Talonen
- Teacher in charge
- Mervi Talonen
- Groups
-
HLB223KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K23, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU31
Learning outcomes
The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner
Location and time
-
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Projektin toimeksiantaja on Lauttasaaren Senioritalon toiminnanjohtaja Eva Keskilammi.
Projektin ohjaajana toimii liiketalouden lehtori Mervi Talonen.
Lauttasaaren Senioritalo on Laurea-ammattikorkeakoulun avainkumppani.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun pre-briiffiin ja briiffiin jokaiselle osallistujalle.
Projektia ohjataan viikoittain tiistaisin klo 13.30-14.30 Hyvinkään kampuksella. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa sekä tunti ohjaajatapaamiseen.
Content scheduling
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Lauttasaaren Senioritalo Helsingissä ja toiminnanjohtaja Eva Keskilammi.
www.lauttasaarensenioritalo.fi
Projektin tavoitteena on panostaa somemarkkinoinnin voimaan Lauttasaaren Senioritalon toiminnan tunnettuuden ja näkyvyyden kasvattamiseksi.
Projektin tarkoituksena on tuottaa somemarkkinointisuunnitelma, tehdä vertailuanalyysiä (benchmarking) ja toteuttaa somekampanja. Projektissa kirkastetaan Lauttasaaren Senioritalon perusviesti, valitaan oikeita somekanavia, suunnitellaan ja toteutetaan mielenkiintoisia sisältöjä ja panostetaan laadukkaisiin valokuviin.
Lauttasaaren Senioritalossa on jo verkkosivut, asukaslehti, uutiskirjeet omaisille ja muuta mielenkiintoista sisältöä. Projektiyhteistyön tavoitteena on kehittää somemarkkinointia palvelemaan entistä paremmin niin asukkaita, omaisia kuin työntekijöitä. Projektia toteutetaan asukkaita ja henkilökuntaa kuunnellen.
Projektissa pohditaan myös, millainen sisältö sopii Lauttasaaren Senioritalon somekanaviin, miten usein sisältöä pitää tuottaa ja miten vuorovaikutus somekanavissa toteutuu. Säännölliset postaukset ovat myös hyvä tapa rakentaa brändiä.
Mitä somemarkkinointi vaatii?
Projektissa määritellään somemarkkinoinnin osalta seuraavaa:
1. Kuka tai keitä olette? (yritystarina)
2. Mitä yrityksesi tekee? (tuotteen tai palvelun perusviesti)
3. Kenelle tuote tai palvelu on tarkoitettu? (kohderyhmä)
4. Miten teillä viestitään? (viestinnän sävy ja ilme)
5. Missä teillä viestitään? (somekanavien valinta kohderyhmän mukaan)
6. Kenen vastuulla viestintä ja somemarkkinointi on?
7. Benchmarking (vertailuanalyysi)
8. Somemarkkinoinnin tavoitteet, seuranta ja mittarit
Projekti sopii opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tai tulevat työskentelemään markkinoinnin, mainonnan, viestinnän, asiakaspalvelun tai myynnin parissa, suunnittelevat somekampanjoita, tekevät tuloksellista sisältömarkkinointia ja haluavat oppia sosiaalisen median hyötyjä liiketoiminnan näkökulmasta.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX