Siirry suoraan sisältöön

Hyvinkää Areenan markkinointisuunnitelma -projekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
4 - 7
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Tero Uusitalo
Vastuuopettaja
Tero Uusitalo
Ryhmät
HLB222SN
Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU31

Tavoitteet

opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti

Aika ja paikka

-

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

Uuden rakenteilla olevan Hyvinkää Areenan markkinointisuunnitelma. Areena on hyvinkääläisten harrastuspaikka - monenlaiseen harrastukseen (liikunta, pienten lasten toiminta, ikääntyneet, yhdistykset). 2)Kilpaurheilu: Kansainväliset urheilutapahtumat - Lajiliittoyhteistyömahdollisuudet. 3)Tapahtumajärjestäminen (konsertit, yritysten tilaisuudet, teemamessut, poliittiset tilaisuudet). Arenaan tapahtumiin voidaan ottaa hieman yli 4000 henkilöä ja urheilutapahtumiin n.2500 henkilöä.
PROJEKTIN TEHTÄVÄ: Tarvitaan tietoa Areenan kohderyhmistä ja kaupunkilaisten ideoista ja tarpeista.Tehdään markkinatutkimus, kansalaiskysely - mitä ihmiset toivovat. Laaditaan suunnitelma viestintäkanavista: Mitä eri kanavia tulisi käyttää eri kohderyhmille
MITÄ OPIT: Markkinointi, markkinointisuunnitelma, kohderyhmämarkkinointi, some-markkinointi, kiinteistöjen markkinointi, brändi, tunnettuus, asukkaiden osallistaminen, projektinhallinta ja projektijohtaminen, tiimityö, asiakasviestintä

OHJAAJA: Tero Uusitalo
PreBrief (=Tiimin ja ohjaajan ensimmäinen tapaaminen): 23.8.2022 tila 3-7, 3krs, Hyvinkään kampus
Toteutus yhdessä Hyvinkää Areenan omistajan kanssa.
BRIIFFI (=yhteistyökumppanin 1 tapaaminen): 30.8.2022 klo 10.30-12.00, tila 102, 1krs Hyvinkään kampus

Lisäksi opiskelijat hankkivat. ”Liiketoimintaosaaminen” osaamisen (CANVAS-työtila)

Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista kartuttava opiskelija (huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin).
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN: Projektijohtaminen, markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Kampuksella toteutettavat lähikerrat sovitaan projektin alkaessa. Lähikerrat varataan mm. projektitiimin ryhmäyttämiseen, osaamisen näyttöihin ja arviointitilaisuuksiin. Sekä mahdollisiin projektin käytännön
toteutusten toimenpiteisiin.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta

MUUTA, ARTIKKELI AREENASTA: https://www.rentto.fi/ajankohtaista/uutiset/hyvinkaalle-uusi-urheilun-ja-kulttuurin-sydan-red-carpet-areena-hanke-nytkahti-eteenpain?hs_amp=true

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: Hyvinkää Areenan omistaja, Rentto Oy

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. 23.8.2022 klo 15-16 Hyvinkään kampus
BRIIFFI: 30.8. klo 10.30, tila 102 Hyvinkään kampus

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

(1 op=26,7 h]

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Markkinointisuunnitelma, viestintäkanavat, kohderyhmämarkkinointi, osallistaminen, tapahtumat, markkinoiden selvittäminen, BtoB-markkinointi, yritysmarkkinointi, brändi

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.


Artikkeli Hyvinkää Areenasta: https://www.rentto.fi/ajankohtaista/uutiset/hyvinkaalle-uusi-urheilun-ja-kulttuurin-sydan-red-carpet-areena-hanke-nytkahti-eteenpain?hs_amp=true

Siirry alkuun