Hyvinkää Areenan markkinointisuunnitelma -projekti (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 8 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 4 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Tero Uusitalo
- Vastuuopettaja
- Tero Uusitalo
- Ryhmät
-
HLB222SNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
-
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Uuden rakenteilla olevan Hyvinkää Areenan markkinointisuunnitelma. Areena on hyvinkääläisten harrastuspaikka - monenlaiseen harrastukseen (liikunta, pienten lasten toiminta, ikääntyneet, yhdistykset). 2)Kilpaurheilu: Kansainväliset urheilutapahtumat - Lajiliittoyhteistyömahdollisuudet. 3)Tapahtumajärjestäminen (konsertit, yritysten tilaisuudet, teemamessut, poliittiset tilaisuudet). Arenaan tapahtumiin voidaan ottaa hieman yli 4000 henkilöä ja urheilutapahtumiin n.2500 henkilöä.
PROJEKTIN TEHTÄVÄ: Tarvitaan tietoa Areenan kohderyhmistä ja kaupunkilaisten ideoista ja tarpeista.Tehdään markkinatutkimus, kansalaiskysely - mitä ihmiset toivovat. Laaditaan suunnitelma viestintäkanavista: Mitä eri kanavia tulisi käyttää eri kohderyhmille
MITÄ OPIT: Markkinointi, markkinointisuunnitelma, kohderyhmämarkkinointi, some-markkinointi, kiinteistöjen markkinointi, brändi, tunnettuus, asukkaiden osallistaminen, projektinhallinta ja projektijohtaminen, tiimityö, asiakasviestintä
OHJAAJA: Tero Uusitalo
PreBrief (=Tiimin ja ohjaajan ensimmäinen tapaaminen): 23.8.2022 tila 3-7, 3krs, Hyvinkään kampus
Toteutus yhdessä Hyvinkää Areenan omistajan kanssa.
BRIIFFI (=yhteistyökumppanin 1 tapaaminen): 30.8.2022 klo 10.30-12.00, tila 102, 1krs Hyvinkään kampus
Lisäksi opiskelijat hankkivat. ”Liiketoimintaosaaminen” osaamisen (CANVAS-työtila)
Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista kartuttava opiskelija (huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin).
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN: Projektijohtaminen, markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Kampuksella toteutettavat lähikerrat sovitaan projektin alkaessa. Lähikerrat varataan mm. projektitiimin ryhmäyttämiseen, osaamisen näyttöihin ja arviointitilaisuuksiin. Sekä mahdollisiin projektin käytännön
toteutusten toimenpiteisiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta
MUUTA, ARTIKKELI AREENASTA: https://www.rentto.fi/ajankohtaista/uutiset/hyvinkaalle-uusi-urheilun-ja-kulttuurin-sydan-red-carpet-areena-hanke-nytkahti-eteenpain?hs_amp=true
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Hyvinkää Areenan omistaja, Rentto Oy
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. 23.8.2022 klo 15-16 Hyvinkään kampus
BRIIFFI: 30.8. klo 10.30, tila 102 Hyvinkään kampus
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
(1 op=26,7 h]
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Sisältö ja sen jaksotus
Markkinointisuunnitelma, viestintäkanavat, kohderyhmämarkkinointi, osallistaminen, tapahtumat, markkinoiden selvittäminen, BtoB-markkinointi, yritysmarkkinointi, brändi
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Artikkeli Hyvinkää Areenasta: https://www.rentto.fi/ajankohtaista/uutiset/hyvinkaalle-uusi-urheilun-ja-kulttuurin-sydan-red-carpet-areena-hanke-nytkahti-eteenpain?hs_amp=true