Business Planning (10 cr)
Code: HL00BQ79-3010
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
- Teachers
- Eeva Miettinen
- Tomas Illman
- Teacher in charge
- Eeva Miettinen
- Groups
-
HLG221SALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S21, Otaniemi
- Study unit
- HL00BQ79
Learning outcomes
The student is able to
- recognize existing trends and customer needs
- productize an offering based on customer benefits and the customer experience
- apply different business models and processes
- create a business plan considering sustainable business practices*
*The addition 'considering sustainable business practices' comes into effect on August 1, 2024.
Location and time
Opintojakso toteutetaan tammi-toukokuun aikana.
Monimuotototeutus, jossa lähiopetusta Otaniemen kampuksella. Osallistuminen lähiopetukseen on välttämätöntä.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Tehtäväpalautusten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan monimuototeutuksena.
Kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.
Exam schedules
Orientaatio ja ensimmäiset tunnit kampuksella 21.1.2022.
Lähiopetusta kampuksella seuraavina päivinä: 25.2, 18.3, 28.4, 29.4.
Muu työskentelyaikataulu on Cavasissa.
Huomioithan, että aikatuluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa.
Content scheduling
Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.
Evaluation scale
Approved/Failed