Markkinoinnin perusteet | NTV221SN (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3027
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.01.2022 - 03.05.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 80
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Minna-Kaisa Lehtilinna
- Eeva Haikonen
- Tiina Turku
- Vastuuopettaja
- Tiina Turku
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 45 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 45 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
NTV221SNTietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
- Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Opintojakso
- HL00BQ78
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**
*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetun mukaisesti
Toteutustapa
Tämä on päivätoteutus. Opetus ja ohjaus on arkisin päiväsaikaan.
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Osallistuminen XX-projektiin. Esittely opintojakson edetessä. Osallistuminen eHetket-toiminnan mukaiseen asiakaspalveluyhteistyöhön Vantaan kirjastojen kanssa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Osallistuminen seuraaviin päiviin pakollista:
xx.1. Contact Formun (Messukeskus) / virtuaalinen
xx.4. Opintojakson tehtävän esittely asiakkaalle
xx.4. Opintojakson tehtävän esittely asiakkaalle
Näiden lisäksi tehdään tuntitehtäviä, joista saa arvosanan osallistumisaktiivisuuden perusteella.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.