Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3027
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.01.2022 - 03.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Minna-Kaisa Lehtilinna
- Eeva Haikonen
- Tiina Turku
- Teacher in charge
- Tiina Turku
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 45 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 45 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
NTV221SNTietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Materials
Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetun mukaisesti
Teaching methods
Tämä on päivätoteutus. Opetus ja ohjaus on arkisin päiväsaikaan.
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö
Employer connections
Osallistuminen XX-projektiin. Esittely opintojakson edetessä. Osallistuminen eHetket-toiminnan mukaiseen asiakaspalveluyhteistyöhön Vantaan kirjastojen kanssa.
Exam schedules
Osallistuminen seuraaviin päiviin pakollista:
xx.1. Contact Formun (Messukeskus) / virtuaalinen
xx.4. Opintojakson tehtävän esittely asiakkaalle
xx.4. Opintojakson tehtävän esittely asiakkaalle
Näiden lisäksi tehdään tuntitehtäviä, joista saa arvosanan osallistumisaktiivisuuden perusteella.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.