Skip to main content

Optional Work Placement (10 cr)

Code: G8304-3009

General information


Enrollment
29.11.2021 - 27.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Joni Heikkilä
Heidi Leinonen
Elina Jääskeläinen
Kati Nykänen
Johanna Stepanoff
Mikko Harju
Pauliina Louhiala
Irma Karhu
Riikka Saukkola
Johanna Leskelä
Laura Kaarna
Teacher in charge
Kati Nykänen
Study unit
G8304

Learning outcomes

The student is able to
- critically evaluate their own professional actions and actively develop themselves and their own work and field of expertise by using investigative and developing approaches
- use their economical, administrative and management skills in their own physiotherapy work
- act as an agent with real influence in multidisciplinary and multicultural networks

Materials

Tutustu harjoittelun ohjeisiin tarkempiin ohjeisiin Canvasissa.
Hyödynnä näyttöön perustuvaa informaatiota ja tutkittua tietoa soveltavan osaamisesi kehittämisessä, esim. Laurea:n LibGuides ja kirjaston palvelut.

Teaching methods

Harjoitteluun ilmoittaudutaan normaalisti kuten muillekin täydentävien opintojen opintojaksoille. Ja harjoittelun toteutus noudattaa samaa ohjeistusta (ks. Canvas) kuin pakollisiin opintoihin sisältyvät 10 op:n mittaiset harjoittelut. Valinnainen harjoittelu on myös mahdollista suorittaa "Projektiharjoitteluna" Laurea -amk:n kontekstissa. Kysy lisää tästä vaihtoehdosta harjoittelun vastaavalta lehtorilta.

Mikäli suoritat harjoittelun palkallisessa työssä, varmista etukäteen harjoittelun vastaavalta lehtorilta harjoittelun soveltuvuus ja hyväksilukeminen opintojesi osaksi. Palkallisessa työssä Laurea ei vastaa työn ohjauksesta, eikä työnantajan tarvitse nimetä harjoittelupaikalta erityistä ohjaajaa. Siitä huolimatta harjoitteluun liittyvä oppimistehtävä edellytetään opintosuorituksena tehtäväksi.
Palkallisen työn hyväksilukemista varten toimita ohjaajallesi:
1) Oppimistehtävä
2) Työtodistus, jossa on merkittynä Fysioterapeutin- tai vastaavaa osaamista tuottaneet työtehtävät yksiselitteisesti sekä työaika
3) Laurean Palkallisen työn hyväksilukemislomakkeen täytettynä

Employer connections

Valinnaisessa harjoittelussa harjoittelun ohjaus tapahtuu muutoin samalla tavalla kuin muissakin 10 op:n pakollisten opintojen harjoittelujaksoissa. Poikkeuksena palkallisessa työssä tehdyt harjoittelut (ks kuvaus yllä) tai mikäli opiskelija hyödyntää hankintun osaamisen näyttömahdollisuutta, jonka toteutusmahdollisuudesta sovitaan tapauskohtaisesti.

Työelämänkehittäminen mahdollistetaan yhteisellä tavoilla.

International connections

Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.”

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Viikottainen työaika 7 viikon mittaisella jaksolla on 40h/vko, josta 5h/vko sovitetaan yksilölliseen tiedonhankintaan harjoittelupaikan ulkopuolella.

Assessment criteria, approved/failed

”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).


Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

”Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. … Hylätyn suorituksen voi uusia kaksi kertaa.” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.]

Content scheduling

Opiskeija suuntautuu valinnaisessa harjoitelussa vahvasti työelämään ja sen kehittävään arviointiin oman osaamisensa kehittämisessä. Tämä tarkoittaa harjoittelun painopisteen muuttumista toimintaympäristölähtöiseen suuntaan, esim. alakohtaiseen asiakkuuteen, yrittäjyyteen, kv-ulottuvuuteen tmv. omien uratavoitteiden kannalta.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page