Skip to main content

Developer of Holistic Care in Changing Operational Environments (10 cr)

Code: F7112-SHF1811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Lohja
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
Teachers
Pirkko Rimpilä-Vanninen
Liisa Ranta
Kirsi Siira
Anu Elorinne
Heikki Ruuskanen
Anu Sinisalo
Teacher in charge
Liisa Ranta
Study unit
F7112

Learning outcomes

The student is able to:
act in different nursing environments with patients/clients of different ages based on competence
act in a multiprofessional working group and network with suppliers of different services
planthe guidance and support of client self-care and client participation in services planning professionally by taking into consideration the client in a holistic way
desribethe meaning of continuous development of professional skills as a part of nursing work

Location and time

Lohjan kampus
27.08.2018 - 22.12.2018

Materials

Kirjallisuutta ja lähteitä opintojen tueksi:
-Keskeinen näyttöön perustuva lähdemateriaali ja tietokannat.
-Soteuudistukseen liittyvä materiaali
esim. Valtioneuvosto: Sote- ja maakuntauudistus http://alueuudistus.fi, STM, THL, Sairaanhoitajaliitto
-Airo, K. 2017. (toim.) Mitä hyötyä on palvelumuotoilusta? Laurea-ammattikorkeakoulun julkaisuja 89.
-Espoon kaupungin Sivistystoimen palvelumuotoilun työkalupakki http://designresearch.aalto.fi/groups/encore/wp-content/uploads/2013/11/Sivistystoimen_tyokalupakki_palvelumuotoiluun2.pdf
-Stinkdorn; Hormess; Lawrence &Schneider 2018.THIS IS SERVICE DESIGN DOING. O'Reilly Media, Inc, USA.
-Terveys- ja Sosiaalialan Yrittäjät ry:n eli TESO ry:https://www.teso.fi/

Teaching methods

Eri-ikäisen asiakkaan/potilaan kokonaisvaltainen hoitotyö eri toimintaympäristöissä.
Opintojakson aikana opiskelija kehittää ja syventää osaamistaan oman ammatillisen kehittymistarpeen mukaisesti suhteessa sairaanhoitajan osaamisalueisiin.
Opintojakson aikana opiskelu tapahtuu ryhmässä työpajoissa ja itsenäisesti virtuaalisesti.
-opintokäynti
-työpajoja ja asiantuntijaluentoja + seminaari
-itsenäistä työskentelyä virtuaalisesti pajojen välillä
-työelämäyhteistyö
-tuotoksena henkilökohtainen portfolio
Portfolio rakentuu opintojakson aikana työpajatyöskentelyn ja pajojen itsenäisten tehtävien kautta

Employer connections

Työelämäyhteistyön laajuus on 2 op/10 op.
Yhteistyön teemana on työhyvinvointi ja potilaan hoidon laatu.
Yhteistyön kumppaneina toimivat Lohjan kaupunki, TYÖKE-hanke ja TTL.
Tarkempi yhteistyön esittely tapahtuu opintojakson aloituksessa.

Exam schedules

Lähipäivien ja opintokäyntien ajankohdat selviävät tarjonnasta.
Portfolion palautus 9.12.2018

Student workload

Työelämäyhteistyö 2 op
Lähitapaamiset + opintokäynti 1 op
Itsenäinen työskentely 7 op

Evaluation scale

H-5

Further information

Pajoihin osallistuminen on osa opintojakson suoritusta.Poissaolot tulee korvata osallistumalla erillisiin pajan aihetta käsitteleviin seminaareihin/tilaisuuksiin, jotka toteutuvat Laurean eri kampuksilla tai alueella. Korvaavaan tilaisuuteen osallistuminen tulee osoittaa erillisellä todistuksella tai lomakkeella sekä portfolioon kuvaus tilaisuuden merkityksestä ammatillisen osaamisen kehittymisessä.

Go back to top of page