Developer of Holistic Care in Changing Operational Environments (10 cr)
Code: F7112-SHF1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Pirkko Rimpilä-Vanninen
- Liisa Ranta
- Kirsi Siira
- Anu Elorinne
- Heikki Ruuskanen
- Anu Sinisalo
- Teacher in charge
- Liisa Ranta
- Study unit
- F7112
Learning outcomes
The student is able to:
act in different nursing environments with patients/clients of different ages based on competence
act in a multiprofessional working group and network with suppliers of different services
planthe guidance and support of client self-care and client participation in services planning professionally by taking into consideration the client in a holistic way
desribethe meaning of continuous development of professional skills as a part of nursing work
Location and time
Lohjan kampus
27.08.2018 - 22.12.2018
Materials
Kirjallisuutta ja lähteitä opintojen tueksi:
-Keskeinen näyttöön perustuva lähdemateriaali ja tietokannat.
-Soteuudistukseen liittyvä materiaali
esim. Valtioneuvosto: Sote- ja maakuntauudistus http://alueuudistus.fi, STM, THL, Sairaanhoitajaliitto
-Airo, K. 2017. (toim.) Mitä hyötyä on palvelumuotoilusta? Laurea-ammattikorkeakoulun julkaisuja 89.
-Espoon kaupungin Sivistystoimen palvelumuotoilun työkalupakki http://designresearch.aalto.fi/groups/encore/wp-content/uploads/2013/11/Sivistystoimen_tyokalupakki_palvelumuotoiluun2.pdf
-Stinkdorn; Hormess; Lawrence &Schneider 2018.THIS IS SERVICE DESIGN DOING. O'Reilly Media, Inc, USA.
-Terveys- ja Sosiaalialan Yrittäjät ry:n eli TESO ry:https://www.teso.fi/
Teaching methods
Eri-ikäisen asiakkaan/potilaan kokonaisvaltainen hoitotyö eri toimintaympäristöissä.
Opintojakson aikana opiskelija kehittää ja syventää osaamistaan oman ammatillisen kehittymistarpeen mukaisesti suhteessa sairaanhoitajan osaamisalueisiin.
Opintojakson aikana opiskelu tapahtuu ryhmässä työpajoissa ja itsenäisesti virtuaalisesti.
-opintokäynti
-työpajoja ja asiantuntijaluentoja + seminaari
-itsenäistä työskentelyä virtuaalisesti pajojen välillä
-työelämäyhteistyö
-tuotoksena henkilökohtainen portfolio
Portfolio rakentuu opintojakson aikana työpajatyöskentelyn ja pajojen itsenäisten tehtävien kautta
Employer connections
Työelämäyhteistyön laajuus on 2 op/10 op.
Yhteistyön teemana on työhyvinvointi ja potilaan hoidon laatu.
Yhteistyön kumppaneina toimivat Lohjan kaupunki, TYÖKE-hanke ja TTL.
Tarkempi yhteistyön esittely tapahtuu opintojakson aloituksessa.
Exam schedules
Lähipäivien ja opintokäyntien ajankohdat selviävät tarjonnasta.
Portfolion palautus 9.12.2018
Student workload
Työelämäyhteistyö 2 op
Lähitapaamiset + opintokäynti 1 op
Itsenäinen työskentely 7 op
Evaluation scale
H-5
Further information
Pajoihin osallistuminen on osa opintojakson suoritusta.Poissaolot tulee korvata osallistumalla erillisiin pajan aihetta käsitteleviin seminaareihin/tilaisuuksiin, jotka toteutuvat Laurean eri kampuksilla tai alueella. Korvaavaan tilaisuuteen osallistuminen tulee osoittaa erillisellä todistuksella tai lomakkeella sekä portfolioon kuvaus tilaisuuden merkityksestä ammatillisen osaamisen kehittymisessä.