Competence in Service Design (5 cr)
Code: A9529-3003
General information
- Enrollment
-
27.05.2019 - 10.06.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
- Teachers
- Sami Kauppinen
- Päivi Tossavainen
- Study unit
- A9529
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- hahmottaa palvelumuotoilun mahdollisuudet oman alansa kehittämistyössä
- palvelumuotoilun peruskäsitteet, prosessin ja keskeiset menetelmät
- soveltaa palvelumuotoilun lähestymistapaa ja työkaluja palvelujen kehittämisessä
Location and time
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]
Materials
Gummerus, Johanna & von Koskull, Catharina (eds)(2015). The Nordic School –
Service marketing and management for the future, Hanken School of Economics, Helsinki, Finland
Polaine, Andrew; Løvlie, Lavrans and Reason, Ben (2013) SERVICE DESIGN From Insight to Implementation, Rosenfeld Media; Brooklyn, New York
Miettinen, Satu (eds) (2011). Palvelumuotoilu – uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. TeknologiaTeollisuus.Tammerprint Oy.
Miettinen, Satu ja Koivisto Mikko( eds)(2009):Designing Service with Innovative Methods. Kuopio Academy of Design. Otava
Reason, Ben; Løvlie, Lavrans and Brand Flu, Melvin (2015). Service Design for Business: A Practical Guide to Optimizing the Customer Experience. Wiley.
Schneider, J. and Stickdorn, M. (2010). This is service design thinking. Basics, Tools, Cases. Consortium Book Sales & Dist,
Moritz S. (2005), Service Design, A Practical Access to an Evolving Field, KIDS Köln International School of Design.
Kuosa, Tuomo and Westerlund, Leo (2013): Service Design. On the evolution of Design expertise. Research report. Lahti University of Applied Sciences and Tallinn University.
Koivisto,M.; Säynäjäkangas, J. ja Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. AlmaTalent.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Työelämäyhteistyö ja TKI-integraatio toteutuvat opintojaksolla kehittämistehtävän puitteissa.
Exam schedules
Opintojaksolla on ennakkotehtävä.
International connections
[Kuvaa tässä kansainvälisyyden toteutumisesta opintojaksolla (esim. kansainväliset yhteistyötahot).
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista.]
Completion alternatives
[Kirjoita tähän esim. hankitun osaamisen hyödyntämisen mahdollisuuksista.]
Student workload
[Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Voit arvioida opiskelijan ajankäyttöä eri kokonaisuuksissa/tehtävissä. Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Pepin opettajan työpöydän valikosta ”Toteutukset”. ]
Evaluation scale
H-5
Further information
Opintojakso on tarkoitettu YAMK-opiskelijoille, jotka eivät ole aikaisemmin opiskelleet palvelumuotoilua. Kyseessä on palvelumuotoiluosaamisen perusteet.