Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi ja analytiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9470-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut (NYA3), Laurea Leppävaara
Opettajat
Juhana Isohanni
Satu Luojus
Opintojakso
A9470

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella yritykselle/julkisen sektorille digitaalisen markkinoinnin strategiaa monikanavaisen liiketoiminnan lähtökohdista
- kuvata digimarkkinoiden kohderyhmien vaatimuksia ja toimintaa digitaalisessa ympäristössä
- kerätä ja käsitellä digitaalisista tietomassaa markkinoinnin ja tuote/palvelukehityksen tarpeisiin
- hyödyntää asiakaskokemusta ja sosiaalista mediaa digimarkkinoinnissa
- käyttää digimarkkinoinnin uusia ratkaisumalleja ja menetelmiä ja hyödyntää analytiikkaa
- soveltaa markkinoinnin digistrategiaa käytännössä hyödyntämällä edellä mainittuja menetelmiä

Aika ja paikka

Opetuspäivät: 3.9.2020, 3.10.2020 ja 7.11.2020 (klo 9.00 - 16.30)

Korona-pandemian tilanne syksyn 2020 kuluessa voi vaikuttaa opintojakson toteutustapaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali koostuu opintojaksolla jaettavasta lähdekirjallisuudesta, opiskelijan itse etsimästä aineistosta sekä muusta opintojaksolla myöhemmin ilmoitetusta aineistosta.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Opetuspäivien välillä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti. Opetuspäivien välillä opiskelijat saavat tarvittaessa ohjausta opettajalta.

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista ensimmäiseen lähiopetuspäivään.

Oppimisalustana toimii Optima.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Työelämäyhteistyö toteutetaan opiskelijan omassa työelämäkontekstissa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opetuspäivät: 3.9.2020, 3.10.2020 ja 7.11.2020 (klo 9.00 - 16.30)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

Opintojakso suoritetaan ensisijaisesti yksilötehtävinä.

Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, mikä tarkoittaa keskimäärin noin 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson suoritettuaan ppiskelija osaa
- analysoida organisaation digitaalista liiketoimintaa
- toimia organisaation digitaalisen markkinoinnin kehittäjänä
- arvioida eri teknologioiden soveltuvuutta digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen
- hyödyntää data-analytiikkaa digimarkkinoinnissa
- tunnistaa tiedon jalostamisen, visualisoinnin ja analysoinnin mahdollisuudet sekä menetelmät tiedon monipuoliseen hyödyntämiseen

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta.(Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Opintojakso on tarkoitettu vain YAMK opiskelijoille.

Siirry alkuun