Behavioral Science in Marketing Management (5 cr)
Code: A9396-3001
General information
- Enrollment
-
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
14.01.2021 - 30.05.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 12 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Behavioral Insights in Business Applications (HYV5), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Jyrki Suomala
- Kaisa Hytönen
- Study unit
- A9396
Learning outcomes
Opiskelija osaa:
• tunnistaa ja arvioida kulutuskäyttäytymiseen liittyviä ilmiöitä
• soveltaa käyttäytymistaloustieteen teorioita ja menetelmiä myynnissä ja markkinoinnissa
• arvioida päätöksenteon ilmiöiden sovellettavuutta ja vaikuttavuutta markkinointijohtamisessa
Location and time
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]
Materials
Barden, Phil. Decoded: The science behind why we buy. Wiley, 2013. https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.2670000000326911
Lisäksi muut materiaalit, jotka on mainittu tehtävien yhteydessä Canvasissa.
Itsenäinen tiedonhaku on keskeisessä roolissa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään kehittämistehtävä joko opiskelijoiden oman työnantajan, ulkopuolisen toimeksiantajan tai yritysidean kehittämiseksi tehtävänannon ohjeistuksen mukaan.
Exam schedules
Opintojaksosuoritus edellyttää lähiopetuspäiviin osallistumista. Lähipäivät sisältävät tietoperustaa, keskustelua ja pieniä ryhmätehtäviä, jotka eivät sisälly lukumateriaaliin. Mahdollisissa pakollisissa poissaolotilanteissa opiskelija sopii opettajan kanssa lähipäivän korvaavasta suorituksesta.
Ensimmäisessä lähipäivässä sovitaan tehtävien palautusaikataulusta.
International connections
Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä (tutkimus)kirjallisuutta.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Student workload
Lähipäivätyöskentely: 20t
Lähipäivien kertaus: 10t
Itsenäinen työskentely: 20t
Kehittämistehtävä ryhmätyönä: 80t
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opintojakso kuuluu Päätöksenteon ilmiöt johtamisessa, kehittämisessä ja asiakastyössä -koulutuksen ydinopintoihin. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää opintojaksojen A9393, A9394 sekä A9395 sisältöjen hallinta.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.