Skip to main content

Behavioral Science in Marketing Management (5 cr)

Code: A9396-3001

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2021 - 30.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
12 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Behavioral Insights in Business Applications (HYV5), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Jyrki Suomala
Kaisa Hytönen
Study unit
A9396

Learning outcomes

Opiskelija osaa:
• tunnistaa ja arvioida kulutuskäyttäytymiseen liittyviä ilmiöitä
• soveltaa käyttäytymistaloustieteen teorioita ja menetelmiä myynnissä ja markkinoinnissa
• arvioida päätöksenteon ilmiöiden sovellettavuutta ja vaikuttavuutta markkinointijohtamisessa

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Barden, Phil. Decoded: The science behind why we buy. Wiley, 2013. https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.2670000000326911

Lisäksi muut materiaalit, jotka on mainittu tehtävien yhteydessä Canvasissa.
Itsenäinen tiedonhaku on keskeisessä roolissa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään kehittämistehtävä joko opiskelijoiden oman työnantajan, ulkopuolisen toimeksiantajan tai yritysidean kehittämiseksi tehtävänannon ohjeistuksen mukaan.

Exam schedules

Opintojaksosuoritus edellyttää lähiopetuspäiviin osallistumista. Lähipäivät sisältävät tietoperustaa, keskustelua ja pieniä ryhmätehtäviä, jotka eivät sisälly lukumateriaaliin. Mahdollisissa pakollisissa poissaolotilanteissa opiskelija sopii opettajan kanssa lähipäivän korvaavasta suorituksesta.

Ensimmäisessä lähipäivässä sovitaan tehtävien palautusaikataulusta.

International connections

Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä (tutkimus)kirjallisuutta.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

Student workload

Lähipäivätyöskentely: 20t
Lähipäivien kertaus: 10t
Itsenäinen työskentely: 20t
Kehittämistehtävä ryhmätyönä: 80t

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Opintojakso kuuluu Päätöksenteon ilmiöt johtamisessa, kehittämisessä ja asiakastyössä -koulutuksen ydinopintoihin. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää opintojaksojen A9393, A9394 sekä A9395 sisältöjen hallinta.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.

Go back to top of page