Skip to main content

Change Management (5 cr)

Code: A9326-3006

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 24.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
31 - 35
Degree programmes
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Teachers
Otto Mäkelä
Study unit
A9326

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- luoda muutokseen valmistavan suunnitelman ja innostaa muita muutoksen tekemiseen
- luoda uusia muutosviestinnän tapoja ja ymmärtää muutosviestinnän tärkeyden
- mitata muutoksen tuloksia eri näkökulmista
- ymmärtää omia vahvuuksia ja heikkouksia muutoksen johtamisessa

Location and time

Leppävaara, tila 234

01.02.2020 09.00 - 16.30
28.02.2020 09.00 - 16.30
20.03.2020 09.00 - 16.30

Materials

Allen, J., Jimmieson, N. L., Bordia, P., & Irmer, B. E. (2007). Uncertainty during organizational change: Managing perceptions through communication. Journal of change management, 7(2), 187-210.
Hon, A. H., Bloom, M., & Crant, J. M. (2014). Overcoming resistance to change and enhancing creative performance. Journal of Management, 40(3), 919-941.
Kotter, J. P. (2014). Accelerate: building strategic agility for a faster-moving world. Harvard Business Review Press.
Kunze, F., Boehm, S., & Bruch, H. (2013). Age, resistance to change, and job performance. Journal of Managerial Psychology, 28(7/8), 741-760.
Langley, A, Smallman, C., Tsoukas, H. & Van de Ven, A. 2013: Process Studies of Change in Organization and Management: Unveiling Temporality, Activity, and Flow Journal of Academy Management, February 1, 2013 vol. 56 no. 1 1-13
Lindell, J. 2017. Muutosjohtajuuden pirullinen puoli. Väitöskirja Acta Wasaensia 375, Sosiaali- ja terveyshallintotiede https://www.univaasa.fi/fi/research/publications/orders/database/?julkaisu=894
Matos Marques Simoes, P., & Esposito, M. (2014). Improving change management: How communication nature influences resistance to change. Journal of Management Development, 33(4), 324-341.
Ponteva, K. (2010). Onnistu muutoksessa. WSOYpro Oy. WS Bookwell Oy, Juva. Löytyy e-kirjana Talentumin kautta.
Saarisilta & Heikkilä (toim.)Yhdessä innovoimaan - osallistuva innovaatiotoiminta ja sen johtaminen sosiaali- ja terveysalan muutoksessa - Osuva-tutkimushankkeen loppuraportti
julkari.fi
Julkaisun pysyvä osoite on http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-302-433-5
Vakola, M. 2013: Multilevel Readiness to Organizational Change: A Conceptual Approach. Journal of Change Management Vol. 13, Iss. 1
Verschoor, C. 2015. Change ahead: How research and design are transforming business strategy. Amsterdam: BIS Publishers.
Wenhao Luo Lynda Jiwen Song Diether R Gebert Kai Zhang Yunxia Feng , (2016)," How does leader communication style promote employees’ commitment at times of change? ", Journal of Organizational Change Management, Vol. 29 Iss 2 pp. 242 – 262

Teaching methods

Opintojaksolla on 3 lähipäivää. Lähipäivissä käsitellään muutoksen johtamisen tietoperustaa luennoiden ja yhteiskehittäen. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista ensimmäiseen lähiopetuspäivään.
Opintojaksoon sisältyy kolme tehtävää:

1 FIKTIO (1 opintopiste)
Pohdi omaa muutosvalmiuttasi ja kokemuksiasi muutoksen hallinnasta. Kuvaa myös oppimistavoitteitasi opintojaksolle. Kirjoita tästä tiivis (kork. 3 sivua) vapaamuotoinen essee. Valmistaudu myös kertomaan omasta näkökulmastasi muutokseen ensimmäisessä lähipäivässä.

2 FAKTA (2 opintopistettä)
Essee muutoksesta tutkittuun tietoon perustuen.
Vähintään 4 lähdettä. Artikkeleita, kirjoja, osa englanninkielisiä.
Pituus noin 5 sivua.
Perustana omat (työ)kokemukset muutoksesta.
Keskity yhteen tai kahteen näkökulmaan kuten muutosviestintään, muutoksen prosesseihin, yksilön näkökulmaan tai organisaation näkökulmaan. 
Laajuus 2 op.

3 OSALLISTAMISPROJEKTI (2 opintopistettä)
Valitkaa pienryhmässänne jokin trendi tai aihe, josta aiheutuviin muutoksiin haluatte tarttua valitsemassanne organisaatiossa tai kontekstissa.
Suunnitelkaa ja toteuttakaa osallistamisprojekti, jossa on selkeä tavoite, ja jossa voitte verrata alkutilannetta lopputilanteeseen. Keskiössä on tarkastella osallistamisen onnistumista. Pohtikaa, mikäli osallistamisen onnistumista on mahdollista mitata.

Employer connections

Opiskelijat voivat yhdistää opintojakson osallistamisprojektin työelämän kehittämiseen (omaan organisaatioon).

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page