Siirry suoraan sisältöön

Deep Customer Insights through Ethnographic Research (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9302-HYA21811

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
englanti
Paikat
15 - 35
Koulutus
Degree Programme in Service Innovation and Design (HYA2), Laurea Leppävaara
Vastuuopettaja
Virpi Kaartti
Opintojakso
A9302

Tavoitteet

The student is able to
- use the ethnographic approach in service development
- apply qualitative research methods
- discover unarticulated customer/user needs and envision the opportunities this opens up
- analyse customer/user experiences across all the touch points of an organisation

Aika ja paikka

4.10., 10.11. and 29.11.2018 at 9-16:30 Laurea Leppävaara campus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Portigal, Steve. 2013. Interviewing users. How to uncover compelling insights. Brooklyn, New York, USA: Rosenfeld media.
Madsbjerg, C. & Rasmussen, M.B. 2014. The Moment of Clarity: Using the Human Sciences to Solve Your Toughest Business Problems. Chapters 4-5 p. 75-122.
The literature list will be updated.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Project work for the case company

Kansainvälisyys toteutuksella

International student group

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Contact sessions
Reading
Project work

Sisältö ja sen jaksotus

In this study unit there are three contact sessions, pre-assignment and a course assignment which consists of several steps: interviews, observation, analysis, crafting of insights, giving a presentation, reporting and reflecting your learnings. The work is done individually and in small groups.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun