Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen liiketoiminta ja markkinointi (10op)

Toteutuksen tunnus: A9128-MKA1811

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2018 - 12.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
8 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (MKA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Sari Jääskeläinen
Sini Setälä
Vastuuopettaja
Sari Jääskeläinen
Opintojakso
A9128

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

Toteutustapa

Ensimmäisellä lähikerralla on pakollinen läsnäolo.
Läsnäoloa edellytetään myös tehtävien ja harjoitusten käsittelyjen yhteydessä.
Sisältää käyntejä Laurean ulkopuolisiin kohteisiin.

Aika ja paikka

Pääsääntöisesti Leppävaara. Aikataulun mukaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.
** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Yksilötyö ja tiimeissä tehtävä projektityö.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Aikataulun mukaiset kontaktikerrat ja palautuspäivämäärät.

Lisätiedot

Opintojaksolla käydään läpi palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa. Jaksolla tutustutaan mm. ostopäätöksentekoon, segmentointiin ja markkinoinnin kilpailukeinoihin.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun