Customer Relationship Management (5 cr)
Code: A9126-MKA1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
23.10.2018 - 05.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (MKA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Minna Fred
- Study unit
- A9126
Learning outcomes
The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships
Location and time
Leppävaaran kampus lähiopetus 23.10.-5.12.2018 (HUOM! Aikataulu)
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2014: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. ja Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen käsikirja. Juva: WSOY.
muu tunneilla ja Optimassa jaettava aineisto, erityisesti lähiopetukseen valmistavat videot
Employer connections
Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien kautta
Exam schedules
Aloitus 23.10. ja vierailijaluento 5.11., Pecha kucha -esitykset 5.12.2018
Completion alternatives
AHOTin lisäksi itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.
Student workload
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Asiakkuuspäiväkirja (yksilötyö) 40 h
Asiakkuuksien johtamisen hot topis (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Evaluation scale
H-5
Further information
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus