Customer-Oriented Services (5 cr)
Code: A9125-MKA1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 21.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (MKA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods
Location and time
Lähijaksot toteutetaanLeppävaaran kampuksella.
Materials
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.
Teaching methods
Opintojakson lähijaksot ovat keskiviikkoisin (satunnaisesti myös muita viikonpäiviä). Osallistuminen lähitunneille on kaikille välttämätöntä. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125/MKA1811/1812 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa 24.8.2018 lähtien.
Employer connections
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Exam schedules
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125/MKA1811&MKA1812 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu 24.8.
1. lähiopetuskerta on 24.10. klo 12:30 - 15.
Completion alternatives
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Lähiopetus 20 tuntia
Tiimissä tapahtuva ja itsenäinen opiskelu 113,5 tuntia
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Content scheduling
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Further information
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.