Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9125-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.11.2020 - 28.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
22.03.2021 - 18.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 13 - 40
- Koulutus
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Heidi Vähänikkilä
- Vastuuopettaja
- Heidi Vähänikkilä
- Ryhmät
-
MSA221KNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K21, Leppävaara
- Opintojakso
- A9125
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena Leppävaaran kampuksella.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana materiaalissa hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.
Toteutustapa
Tällä opintojaksolla luodaan pohjaa asiakaspalvelun -ja kokemuksen maailmaan.
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, opetuskielenä suomi.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakson aikana toteutetaan tutustumiskäynti hospitality-alan yritykseen. Tarkempi vierailukohde ja -aika ilmoitetaan opintojakson alussa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Ensimmäisellä kerralla pakollinen läsnäolo. Huom! Jotta opintojaksosta saa mahdollisimman paljon oppia, suositeltavaa on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia.
Opintojakson kokonaisarvosana koostuu kahdesta eri osasta:
1) Book review -tehtävä (henkilökohtainen)
2) projektityö (ryhmätyönä)
Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käydään läpi opintojakson alussa, ne löytyvät opintojakson alkaessa myös Optiman työtilasta.
Arviointiasteikko
H-5