Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.11.2020 - 28.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.03.2021 - 18.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
13 - 40
Koulutus
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Heidi Vähänikkilä
Vastuuopettaja
Heidi Vähänikkilä
Ryhmät
MSA221KN
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K21, Leppävaara
Opintojakso
A9125

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena Leppävaaran kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana materiaalissa hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.

Toteutustapa

Tällä opintojaksolla luodaan pohjaa asiakaspalvelun -ja kokemuksen maailmaan.
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, opetuskielenä suomi.

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakson aikana toteutetaan tutustumiskäynti hospitality-alan yritykseen. Tarkempi vierailukohde ja -aika ilmoitetaan opintojakson alussa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Ensimmäisellä kerralla pakollinen läsnäolo. Huom! Jotta opintojaksosta saa mahdollisimman paljon oppia, suositeltavaa on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia.

Opintojakson kokonaisarvosana koostuu kahdesta eri osasta:
1) Book review -tehtävä (henkilökohtainen)
2) projektityö (ryhmätyönä)

Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käydään läpi opintojakson alussa, ne löytyvät opintojakson alkaessa myös Optiman työtilasta.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun