Skip to main content

Customer-Oriented Services (5 cr)

Code: A9125-3012

General information


Enrollment
23.11.2020 - 28.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.03.2021 - 18.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
13 - 40
Degree programmes
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Heidi Vähänikkilä
Teacher in charge
Heidi Vähänikkilä
Groups
MSA221KN
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K21, Leppävaara
Study unit
A9125

Learning outcomes

The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods

Location and time

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena Leppävaaran kampuksella.

Materials

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana materiaalissa hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.

Teaching methods

Tällä opintojaksolla luodaan pohjaa asiakaspalvelun -ja kokemuksen maailmaan.
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, opetuskielenä suomi.

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Employer connections

Opintojakson aikana toteutetaan tutustumiskäynti hospitality-alan yritykseen. Tarkempi vierailukohde ja -aika ilmoitetaan opintojakson alussa.

Exam schedules

Ensimmäisellä kerralla pakollinen läsnäolo. Huom! Jotta opintojaksosta saa mahdollisimman paljon oppia, suositeltavaa on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia.

Opintojakson kokonaisarvosana koostuu kahdesta eri osasta:
1) Book review -tehtävä (henkilökohtainen)
2) projektityö (ryhmätyönä)

Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käydään läpi opintojakson alussa, ne löytyvät opintojakson alkaessa myös Optiman työtilasta.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page