Customer-Oriented Services (5 cr)
Code: A9125-3012
General information
- Enrollment
-
23.11.2020 - 28.11.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.03.2021 - 18.05.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 13 - 40
- Degree programmes
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Heidi Vähänikkilä
- Teacher in charge
- Heidi Vähänikkilä
- Groups
-
MSA221KNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K21, Leppävaara
- Study unit
- A9125
Learning outcomes
The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods
Location and time
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena Leppävaaran kampuksella.
Materials
Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana materiaalissa hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.
Teaching methods
Tällä opintojaksolla luodaan pohjaa asiakaspalvelun -ja kokemuksen maailmaan.
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, opetuskielenä suomi.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen
Employer connections
Opintojakson aikana toteutetaan tutustumiskäynti hospitality-alan yritykseen. Tarkempi vierailukohde ja -aika ilmoitetaan opintojakson alussa.
Exam schedules
Ensimmäisellä kerralla pakollinen läsnäolo. Huom! Jotta opintojaksosta saa mahdollisimman paljon oppia, suositeltavaa on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia.
Opintojakson kokonaisarvosana koostuu kahdesta eri osasta:
1) Book review -tehtävä (henkilökohtainen)
2) projektityö (ryhmätyönä)
Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käydään läpi opintojakson alussa, ne löytyvät opintojakson alkaessa myös Optiman työtilasta.
Evaluation scale
H-5