Professional Development in Practice in Public Health Nursing 3. Public Health Nursing with School-aged Children and Students (7 cr)
Code: ST00BT25-3010
General information
- Enrollment
-
10.03.2025 - 30.11.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- RDI proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Johanna Saastamoinen
- Teacher in charge
- Irene Latva-Korpela
- Groups
-
STV223KATerveydenhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K23, Tikkurila
-
STV224KNTerveydenhoitajakoulutus, päivätoteutus, K24, Tikkurila
- Study unit
- ST00BT25
Learning outcomes
The student is able to
- recognise the contents and tasks of the school nurse's work as part of pupil well-being and the school community
- take into account national and regional health policies, plans and guidelines concerning school and student health care as starting points for their work
- take into account the possibilities and societal significance of school and student health care activities and multicultural perspectives
- participate in multiprofessional network-based work and in the various tasks of pupil well-being, taking professional ethics into account
- find out about the significance of the audit of the school environment and the school community for the health and well-being of school-age children
- describe the objectives and contents of the health examination programme for school-age children and students and apply them in client situations
- carry out screening studies
- assess the comprehensive growth, development, study ability and family situation of a child and young person of school age
- support and guide in health problems and risk factors related to health and well-being both in the appointment work and online services
- support young people in identifying their challenges and help them utilise their own resources and strengthen their decision-making skills and sense of participation
- describe situations where social work support or child welfare is needed
- find out about the possibilities and needs of preventing non-communicable and infectious diseases in school environments
- promote sexual and mental health
- to guide clients in Swedish, English or assisted by an interpreter
- guide and vaccinate school-age children and students
- be a member of the school community
- examine and evaluate the posture of school-age children
- assess their own competence and develop their own activities
Content
Teema: Koululaisen tai opiskelijan näyttöön perustuva fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen sekä niiden edistäminen.
Kouluympäristön terveyden ja turvallisuuden edistäminen.
Harjoittelun LbD-tehtävä: Mielenterveyden edistämisen tehtävä ja ryhdin tarkastus tehtävä.
Location and time
Harjoittelu toteutuu opiskelijan oman aikataulun mukaan.
Huomioitavaa on, että harjoittelua ei tule varata samanaikaisesti teoriaopetuksen kanssa.
Materials
Harjoittelupaikan osoittama kirjallisuus.
Teoriaopinnoilla osoitettu aiheeseen liittyvä materiaali ja kirjallisuus.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opiskelijalle nimetään Workseedin arviointilomakkeella opettajaohjaaja. Jos ohjaajan nimi puuttuu,viikkoa ennen harjoittelua, ole yhteydessä vastuuopettajaan ieren.latva-korpela@laurea.fi
Opiskelija on yhteydessä harjoittelua ohjaavaan opettajaan viimeistään viikkoa ennen harjoittelun alkua ja sopii ohjaus- ja arviointikäytänteistä.
Opiskelija kutsuu harjoittelupaikan ohjaajan/ohjaajat Workseed arviointikirjalle heti harjoittelun alettua tai aikaisemmin, jos henkilö on tiedossa.
Työn opinnollistamisessa käytetään sille varattua erillistä arviointikirjaa, johon työpaikan ohjaajaa/mentoria ei kutsuta.
Harjoittelun LbD-tehtävä, Moniammatillinen yhteistyö löytyy Workseedista.
Exam schedules
Harjoittelun ajankohta toteutuu opiskelijan oman aikataulun mukaan.
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta. Kesksutele työn opinnollistamisesta hops-keskustelussa opettajatuutorisi kanssa.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Harjoittelun kokonaistuntimäärä on kuvattu Workseedissa.
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Edeltävät opinnot ennen harjoittelua:
- Rokotusosaamisen perusteet 2op suoritettu
- Harjoitteluympäristön vaatimusten mukaiset opinnot suoritettu