Myynti ja asiakkuuksien johtaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: TO00BL02-3025
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 11.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 60
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opettajat
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Vastuuopettaja
- Veera Lassila
- Ryhmät
-
TOH225SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opintojakso
- TO00BL02
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakasstrategian ja –tavoitteiden merkityksen osana liiketoimintaa
- osaa hyödyntää asiakastietoa myyntityössä
- osaa myynnin johtamisen prosessin
- osaa valita myynnin ja markkinoinnin operatiiviset toimenpiteet asiakkaan ostoprosessissa
- osaa asettaa mittarit asiakkuuksien ja myynnin seuraamiseen
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena eikä vaadi kampukselle tuloa. Opintojakson tehtävistä osa tehdään yksin ja osa ensimmäisellä tapaamiskerralla muodostetuissa tiimeissä.
Opinto vaatii aktiivisuutta, sitoutumista vuorovaikutteiseen työskentelyyn ja opintojakson aikataulun noudattamista. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo on tärkeää - läsnäolo on osa arvioitavia tehtäviä.
Opintojakson tukena käytetään Canvas-verkko-oppimisympäristöä.
Ennen ensimmäistä verkkotapaamista opiskelija tekee pienen ennakkotehtävän, jonka tehtävänanto ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tapaamiset ovat vuorovaikutteisia ja olennainen osa opintojakson tiimitehtäviä.
Kansainvälisyys toteutuksella
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtävää ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.
Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista työtilan avauduttua.
Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu monipuolisesti B2B myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoihin. Opintojaksolla tehdään monipuolisesti tehtäviä sekä itsenäisesti että tiimeissä. Tehtävät on aikataulutettu siten että ne jakautuvat tasaisesti koko opintojakson ajalle. Aikataulun noudattaminen on olennainen osa opintojakson toteutusta.
Arviointiasteikko
H-5