Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja asiakkuuksien johtaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BL02-3025

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.05.2025 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
25.08.2025 - 11.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 60
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Vastuuopettaja
Veera Lassila
Ryhmät
TOH225SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opintojakso
TO00BL02

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakasstrategian ja –tavoitteiden merkityksen osana liiketoimintaa
- osaa hyödyntää asiakastietoa myyntityössä
- osaa myynnin johtamisen prosessin
- osaa valita myynnin ja markkinoinnin operatiiviset toimenpiteet asiakkaan ostoprosessissa
- osaa asettaa mittarit asiakkuuksien ja myynnin seuraamiseen

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.

Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena eikä vaadi kampukselle tuloa. Opintojakson tehtävistä osa tehdään yksin ja osa ensimmäisellä tapaamiskerralla muodostetuissa tiimeissä.
Opinto vaatii aktiivisuutta, sitoutumista vuorovaikutteiseen työskentelyyn ja opintojakson aikataulun noudattamista. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo on tärkeää - läsnäolo on osa arvioitavia tehtäviä.
Opintojakson tukena käytetään Canvas-verkko-oppimisympäristöä.
Ennen ensimmäistä verkkotapaamista opiskelija tekee pienen ennakkotehtävän, jonka tehtävänanto ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tapaamiset ovat vuorovaikutteisia ja olennainen osa opintojakson tiimitehtäviä.

Kansainvälisyys toteutuksella

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtävää ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.

Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista työtilan avauduttua.

Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu monipuolisesti B2B myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoihin. Opintojaksolla tehdään monipuolisesti tehtäviä sekä itsenäisesti että tiimeissä. Tehtävät on aikataulutettu siten että ne jakautuvat tasaisesti koko opintojakson ajalle. Aikataulun noudattaminen on olennainen osa opintojakson toteutusta.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun