Sales and Managing Customerships (10 cr)
Code: TO00BL02-3025
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
25.08.2025 - 11.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Teacher in charge
- Veera Lassila
- Groups
-
TOH225SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- TO00BL02
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Teaching methods
Implementation plan available in Finnish
Employer connections
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Exam schedules
Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tapaamiset ovat vuorovaikutteisia ja olennainen osa opintojakson tiimitehtäviä.
International connections
-
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtävää ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.
Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista työtilan avauduttua.
Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.
Content scheduling
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu monipuolisesti B2B myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoihin. Opintojaksolla tehdään monipuolisesti tehtäviä sekä itsenäisesti että tiimeissä. Tehtävät on aikataulutettu siten että ne jakautuvat tasaisesti koko opintojakson ajalle. Aikataulun noudattaminen on olennainen osa opintojakson toteutusta.
Evaluation scale
H-5