Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3068

General information


Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2025 - 18.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 100
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Teachers
Jukka Rautio
Anna-Maija Tapojärvi
Teacher in charge
Anna-Maija Tapojärvi
Groups
HLD225KA
Liiketalouden koulutus, verkko-opinnot, K25, Verkkokampus
HLDOPK25
Liiketalouden koulutus, Avoin AMK polkuopinnot, verkko-opinnot, K25, Verkkokampus
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään mm. seuraavia kirjoja
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström & Leppänen. 2021
Huomisen asiakas. Korkiakoski. 2023.
Menesty digimarkkinoinnilla 2.0. Komulainen. 2023.

Opintojaksolla on käytössä myös muuta materiaalia, jotka on ilmoitettu opintojakson työtilassa.

Teaching methods

Markkinoinnin perusteet opintojakso HL00BQ78-3029 toteutetaan verkkototeutuksena Canvasissa (oppimisympäristö). Opintojakson työtila avautuu viimeistään 14.1.2025.

Ensimmäinen verkkotapaaminen on Zoomissa 20.1.2025 klo 17.00-19.00. Aloitustapaamiseen osallistuminen on erittäin suositeltavaa. Tapaamisen Zoom -osoite löytyy Pakista. HUOM! Opiskelijan tulee suorittaa orientaatiotehtävä aikataulun mukaisesti varmistaaksensa paikkansa opintojaksolla. Orientaatiotehtävän DL on 23.1.2025.

Opinto toteutetaan verkkototeutuksena eikä edellytä kampukselle tuloa. Opinnolla on aikataulutettua opetusta tai ohjausta verkossa, joka tallennetaan (ja on katsottavissa jälkikäteen Canvasissa). Opintojaksolla on yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opinto edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista vuorovaikutteiseen opiskeluun.

Employer connections

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailijaluennoitsijoita opintojakson aiheista.

Exam schedules

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opintojaksolle hyväksytyn tulee vahvistaa osallistumisensa palauttamalla orientaatiotehtävä hyväksytysti aikataulun mukaisesti. Mikäli opiskelija ei vahvista osallistumaan tällä tavoin toimien, hänen ilmoittautumisensa toteutukselle hylätään ja tilalle voidaan ottaa toinen opiskelija.

Tällä opintojaksolla orientaatiotehtävä suoritetaan Toteutustapa -kohdassa mainitun aikataulun mukaisesti.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.

Content scheduling

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page