Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet työn opinnollistamisen projektina (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3066

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 20.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.01.2025 - 26.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja
Opettajat
Marja Isokangas
Oskari Vesterinen
Vastuuopettaja
Marja Isokangas
Ryhmät
HLF225KAM
Liiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K25, Lohja
Opintojakso
HL00BQ78

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Aika ja paikka

Opintojakson orientaatio 27.1.2025 klo 9.00-11:00 Teamsissä. LÄSNÄOLO PAKOLLINEN.

Katso opinnon muut aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan opinnon alkaessa Canvas -oppimisympäristössä.

Toteutustapa

Opinnon suoritustapa on työn opinnollistaminen (TOPI) tai osaamisen näyttö:

- Opiskelun aluksi opiskelija tekee työn opinnollistamissuunnitelman, johon hän saa ohjeet ensimmäisellä ohjauskerralla (27.1.2024). Opinnollistamissuunnitelman hyväksytty suorittaminen on edellytys TOPI-projektin suorittamiselle.
- Opiskelija suorittaa opintojakson pääosin henkilökohtaisena TOPI-projektina esimerkiksi omalla työpaikallaan. Mikäli TOPI-projekti ei kata kaikkia opintojakson osaamistavoitteita, opiskeli suorittaa ne esimerkiksi teoriaraportin muodossa.
- Opinnolla on kolme pakollista aikataulutettua ohjausta etänä Zoomissa.
- Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö.
- Ohjaustapaamisten lisäksi opintojaksolla annetaan henkilökohtaista ohjausta Teams-kanavalla opiskelijan tarpeiden mukaan.

Viestintä opinnon aikana toteutetaan Opintojakson Teams-kanavalla, jonka sisällä jokaisella opiskelijalla on oma henkilökohtainen kanava. Henkilökohtaisilla Teams-kanavilla jokainen opiskelija saa henkilökohtaista ohjausta ohjaajilta!
Ohjaajat:
Marja Isokangas https://www.linkedin.com/in/marjaisokangas/
Oskari Vesterinen https://www.linkedin.com/in/oskari-vesterinen-1458b78/

Opinnon osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa

Myyntiin liittyvien projektien tueksi on saatavilla Mercuri Internationalin kanssa yhteistyössä toteutettava sparrausklinikka (2 tuntia) ja verkkokurssi.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakso suoritetaan yhdessä opiskelijan oman työnantajayrityksen kanssa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson orientaatio 27.1.2025 klo 9-11.00 Teamsissa. LÄSNÄOLO PAKOLLINEN.

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Opinnon tarkka aikataulu on nähtävillä Pakissa /Tuudossa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Sisältö ja sen jaksotus

Ensimmäinen kontaktikerta on 27.1.2025 klo 9-11.00 Teamsissa. Tähän osallistuminen on pakollista.

- Opinnolla on aikataulutettua työn opinnollistamisen (TOPI) ohjausta etänä Teamsissa.
- Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö.
- Ohjaustapaamisten lisäksi henkilökohtaista ohjausta annetaan opintojakson aikana opiskelijan henkilöhtaisellaTeams-ohjauskanavalla.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.

Siirry alkuun