Introduction to Marketing, at Your Own Workplace (10 cr)
Code: HL00BQ78-3066
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 20.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
27.01.2025 - 26.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Marja Isokangas
- Oskari Vesterinen
- Teacher in charge
- Marja Isokangas
- Groups
-
HLF225KAMLiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K25, Lohja
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Location and time
Opintojakson orientaatio 27.1.2025 klo 9.00-11:00 Teamsissä. LÄSNÄOLO PAKOLLINEN.
Katso opinnon muut aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan opinnon alkaessa Canvas -oppimisympäristössä.
Teaching methods
Opinnon suoritustapa on työn opinnollistaminen (TOPI) tai osaamisen näyttö:
- Opiskelun aluksi opiskelija tekee työn opinnollistamissuunnitelman, johon hän saa ohjeet ensimmäisellä ohjauskerralla (27.1.2024). Opinnollistamissuunnitelman hyväksytty suorittaminen on edellytys TOPI-projektin suorittamiselle.
- Opiskelija suorittaa opintojakson pääosin henkilökohtaisena TOPI-projektina esimerkiksi omalla työpaikallaan. Mikäli TOPI-projekti ei kata kaikkia opintojakson osaamistavoitteita, opiskeli suorittaa ne esimerkiksi teoriaraportin muodossa.
- Opinnolla on kolme pakollista aikataulutettua ohjausta etänä Zoomissa.
- Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö.
- Ohjaustapaamisten lisäksi opintojaksolla annetaan henkilökohtaista ohjausta Teams-kanavalla opiskelijan tarpeiden mukaan.
Viestintä opinnon aikana toteutetaan Opintojakson Teams-kanavalla, jonka sisällä jokaisella opiskelijalla on oma henkilökohtainen kanava. Henkilökohtaisilla Teams-kanavilla jokainen opiskelija saa henkilökohtaista ohjausta ohjaajilta!
Ohjaajat:
Marja Isokangas https://www.linkedin.com/in/marjaisokangas/
Oskari Vesterinen https://www.linkedin.com/in/oskari-vesterinen-1458b78/
Opinnon osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
Myyntiin liittyvien projektien tueksi on saatavilla Mercuri Internationalin kanssa yhteistyössä toteutettava sparrausklinikka (2 tuntia) ja verkkokurssi.
Employer connections
Opintojakso suoritetaan yhdessä opiskelijan oman työnantajayrityksen kanssa.
Exam schedules
Opintojakson orientaatio 27.1.2025 klo 9-11.00 Teamsissa. LÄSNÄOLO PAKOLLINEN.
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Opinnon tarkka aikataulu on nähtävillä Pakissa /Tuudossa.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Content scheduling
Ensimmäinen kontaktikerta on 27.1.2025 klo 9-11.00 Teamsissa. Tähän osallistuminen on pakollista.
- Opinnolla on aikataulutettua työn opinnollistamisen (TOPI) ohjausta etänä Teamsissa.
- Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö.
- Ohjaustapaamisten lisäksi henkilökohtaista ohjausta annetaan opintojakson aikana opiskelijan henkilöhtaisellaTeams-ohjauskanavalla.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.