Skip to main content

Professional Development in Practice in Public Health Nursing 3. Public Health Nursing with School-aged Children and Students (6 cr)

Code: ST00CA27-3002

General information


Enrollment
10.03.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.05.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Local portion
6 cr
RDI proportion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Minna Nikula
Tiina Putkuri
Teacher in charge
Minna Nikula
Groups
STG225KAM
Terveydenhoitajakoulutus, verkko-opinnot, muuntokoulutus, K25, Otaniemi
Study unit
ST00CA27

Learning outcomes

The student is able to
- plan, implement and evaluate public health nursing in school and student health care
- independently carry out various health examinations and screenings of schoolchildren and/or students and assess the need for treatment, following ethical principles
- assess the comprehensive growth, development, study ability and family situation of a child and young person of school age
- support the growth and development of schoolchildren and cooperate with parents
- assess and support the well-being of schoolchildren and/or students
- guide and support schoolchildren and students in self-care, health habits and lifestyle changes using resource-based methods both individually and in groups
- promote the sexual and mental health of schoolchildren and/or students
- examine and evaluate the posture of school-age children
- guide and vaccinate school-age children and students
- make use of electronic services and different forms of guidance
- record data appropriately
- participate in multidisciplinary network-based work and different pupil welfare tasks, taking professional ethics into account
- assess the health and safety of a school and/or study environment
- operate in a culturally sensitive manner
- promote the achievement of sustainable development goals through their actions
- assess their own competence and develop their own activities

Content

Harjoittelun teema: Eri-ikäiset kouluikäiset, opiskelijat
Harjoittelun LbD-tehtävä: Mielenterveyden edistämisen tehtävä tai ryhmänohjaus

Materials

Harjoittelutehtävässä hyödynnetään artikkelia
Kaltiala-Heino R, Ranta K, Fröjd S. 2010. Nuorten mielenterveys koulumaailmassa. Duodecim 2010, 126:17. (https://www.duodecimlehti.fi/duo9904 3)

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Harjoittelu suoritetaan sovittuna ajankohtana. Oppimissopimus omilla tiedoilla ja harjoittelupaikkatiedoilla täydennettynä tulee palauttaa Workseediin ennen harjoittelun alkua. Harjoittelun osaamistavoitteet lisätään oppimissopimukselle harjoittelun alettua. Valmis oppimissopimus liitteineen palautetaan harjoittelujakson jälkeen 3 viikon sisällä.

International connections

Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." ; Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Assessment criteria, approved/failed

Katso hyväksytyn harjoittelun kriteerit Canvasista sekä hylkäämisen perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.

Opiskelijalla tulee olla suoritettuna Terveydenhoitajatyön koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa -opintojakso sekä Rokotusosaamisen perusteet -opintojakso.

Go back to top of page