Siirry suoraan sisältöön

Monikanavainen markkinointiviestintä projekti -kilpailija-analyysi (SOL), etätyöpainoitteinen (15 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BT59-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 29.05.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

6 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 2

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Piia Haavisto

Vastuuopettaja

Piia Haavisto

Ryhmät

  • TOH224SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Sisältö

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Toteutustapa

Projekti toteutetaan yhteistyössä Laurean avainkumppanin kanssa Hyvinkään kampuksen P2P-oppimisympäristössä. Projektin tavoitteena on tehdä kilpailija-analyysi SOL:lle (kilpailija-analyysin tarkempi sisältö vahvistuu projektin alkaessa).

Projekti toteutetaan etätyöskentelypainotteisesti. Projektin kick-off on Hyvinkään kampuksella torstaina 5.9. klo 9-11. Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain torstaisin klo 9-10 etäyhteydellä. Projektin lähipäivät ovat kick-offi 5.9. (Hyvinkään kampus), projektikonferenssi joulukuussa 2024, sekä yksi projektin alussa tiimin kesken sovittava projektitapaaminen Hyvinkäällä. Ohjaustilanteita ei tallenneta. Palautetta opinnolla annetaan suullisesti ohjaustapaamisissa, kommentoimalla opiskelijoiden tuottamiin dokumentteihin, vertaispalautteena sekä toimeksiantajan palautteena.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista (monikanavainen markkinointiviestintä).

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Aika ja paikka

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: SOL, www.sol.fi

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kick-off (pakollinen osallistuminen): Hyvinkään kampuksella torstaina 5.9. klo 9-11.
Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain torstaisin klo 9-10 etäyhteydellä. Projektin lähipäivät ovat kick-offi 5.9. (Hyvinkään kampus), projektikonferenssi joulukuussa 2024, sekä yksi projektin alussa tiimin kesken sovittava projektitapaaminen Hyvinkäällä. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet: Projektin tavoitteena on tehdä kilpailija-analyysi SOL:lle (kilpailija-analyysin tarkempi sisältö vahvistuu projektin alkaessa).

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa 2, kun projekti suoritetaan osana täydentäviä opintoja.

Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Lisätiedot

Opintojakso vastaa aiemmin tarjonnassa ollutta opintojaksoa R0288 Markkinointiviestintä.