Project in Developing Customer-oriented Business: MAPA Event Marketing: From Concept to Execution (10 cr)
Code: HL00BU32-3064
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 8
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teacher in charge
- Mervi Talonen
- Groups
-
HLB224SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
-
HLB224SA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU32
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented and sustainable business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Projektin toimeksiantajina ovat MAPA-keskuksen Anna Vaara ja Minna Riutsola.
P2P-ohjaajaja toimii liiketalouden lehtori Mervi Talonen.
Exam schedules
Kick-off järjestetään 15. tammikuuta. Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Projektin sisältö:
MAPA-keskuksen (Management of Actual of Potential Aggression) 10-vuotisjuhlaseminaari järjestetään Laurea-ammattikorkeakoulun Tikkurilan kampuksen auditoriossa perjantaina 19. syyskuuta 2025 klo 8-16.
Tapahtumamarkkinointi ja tapahtumaviestintä suunnitellaan kevään aikana P2P-projektiympäräristössä. Juhlaseminaari on MAPA-kouluttajien seminaari, jossa heillä on tilaisuus verkostoitumiseen ja ulkopuolisten asiantuntijoiden kuulemiseen.
Tapahtumassa on aamupäivällä asiantuntijaluentoja ja iltapäivällä pidetään erityistason kouluttajien paneelikeskustelu. Toimeksiantaja osallistuu projektityöskentelyyn ja hoitaa asiantuntijat, tilavaraukset ja työpajat. P2P-projektitiimi vastaa tapahtuman markkinointiviestinnän toimenpiteistä, seminaariin ilmoittautumisesta ja tilaisudessa tapahtuvasta käytännön asioiden hoitamisesta..
Tapahtuman markkinointiviestinnän kanavia ovat Suomen MAPA keskuksen nettisivut, Facebook, Instagram, LinkedIn ja uutiskirje.
Projektin tavoitteet:
Projektissa opitaan tapahtumamarkkinoinnin ja tapahtumaviestinnän keskeisiä sisältöjä:
-mitä tehdään ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja tapahtuman jälkeen
-suunnitellaan tapahtumalle teema ja visuaalinen ilme
-markkinointiviestintäkanavat ja sisällöt > tapahtumatiedotus, kutsut
-tapahtuman ohjelmasuunnittelussa mukana toimeksiantajan kanssa
-tapahtumapaikan koristelu ja tarjoilut
-turvallisuuteen liittyvät asiat
-tapahtuman jälkeen julkaistaan materiaaleja ja lähetetään kiitokset
Onnistunut tapahtuma palkitsee järjestäjäporukan.
Tervetuloa mukaan projektiin!
Avainsanat: tapahtumasuunnittelu, tapahtumamarkkinointi, tapahtumaviestintä, visuaalinen suunnittelu, sisältösuunnittelu, sosiaalinen media
--
Suomen MAPA® Keskus on Laurean suurin voitollinen liiketoiminta, ja se toimii MAPA® koulutusten Suomen ainoana lisensoituna koulutuskeskuksena Crisis Prevention Institute (CPI) koulutuksille. Koulutukset saapuivat Suomeen yli kymmenen vuotta sitten ja osana Laurean toimintaa ensi vuonna tulee kymmenen vuotta täyteen.
Koulutukset antavat taitoja haasteellisen tai aggressiivisen käytöksen kohtaamiseen. Pääasiassa MAPA-kouluttajat kouluttavat terveydenhoitoalaa, sosiaalialaa, vanhustenhoitoa ja varhaiskasvatusalaa. MAPA® koulutetaan ympäri Suomen verkostoissa, joissa on noin 400 kouluttajaa, jotka toimivat omissa organisaatioissaan kouluttajina (näitä yhteistyöorganisaatioita on noin sata).
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.