English for Healthcare Professionals (3 cr)
Code: SH00BY85-3010
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.01.2025 - 23.02.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Johanna Kamke
- Teacher in charge
- Johanna Kamke
- Groups
-
SHF224SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S24, Lohja
- Study unit
- SH00BY85
Learning outcomes
The student is able to
- communicate in oral and written English in work life situations in their own sector at proficiency level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
- tell about the studies and tasks of the Nurse/Public Health Nurse, discuss illnesses and health matters as a professional and meet the patient in different types of nursing situations
- use the key English terminology used by professionals in the health sector
- use research information and topical information about the health sector published in English
- develop their professional language skills by using different types of learning techniques and tools
Materials
Opintojaksolla käytetään Canvas-oppimisympäristöä, johon saat pääsyn kurssin alkaessa.
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään Canvas-oppimisympäristöä. Opinnossa on sekä verkko- että lähiopetusta. Verkko-opetusta ei tallenneta. Opintoon kuuluu yksilö-, pari- ja ryhmätyöskentelyä.
Ensimmäinen tapaaminen on pakollinen; lisäksi osallistuminen muihin tapaamisiin on erittäin toivottavaa, mutta vähintään puolet kerroista pitää olla mukana.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Tenttipäivämäärät kerrotaan opintojakson ensimmäisellä tapaamisella.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Evaluation scale
H-5