Thesis Design Sprint (15 cr)
Code: R0045-3238
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 30.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 15 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Teachers
- Pipsa Kostamo
- Päivi Williams
- Teacher in charge
- Päivi Williams
- Groups
-
HLG222SALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S22, Otaniemi
-
HLG223KALiiketalouden koulutus, digitaalinen markkinointi, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
-
HLA223KNLiiketalouden koulutus, taloushallinto ja rahoitus, päivätoteutus, K23, Leppävaara
-
HLA223KALiiketalouden koulutus, henkilöstöjohtaminen, monimuotototeutus, K23, Leppävaara
-
HLA221KNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, K21, Leppävaara
-
HLA221KALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
-
HLG221SALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S21, Otaniemi
-
HLA222KALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K22, Leppävaara
-
HLA221SNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, S21, Leppävaara
-
HLA222KNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, K22, Leppävaara
-
HLA222SNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Leppävaara
-
HLG222KALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi
-
HLG221KALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K21, Otaniemi
- Study unit
- R0045
Learning outcomes
The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification
Teaching methods
Opinnäytetyö toteutetaan kolmen kuukauden aikana.
Opiskelijat tuottavat testattuja ratkaisuehdotuksia toimeksiantajalle, työskentelystä kirjoitetaan opinnäytetyöraportti.
Kehittämisen tuloksena ja tuotoksena on tavoitteena saavuttaa paras mahdollinen asiakasymmärrys, mm. palvelukonsepti ja prototyyppi.
Toimeksiantaja voi olla Laurean avainkumppani tai muu taho (yksityinen/julkinen toimija, järjestö). Opiskelijatiimi voi hankkia toimeksiantajan itse.
Design Sprint -opinnäytetyön vaiheet:
1. Opinnäytetyön toimeksianto
2. Pre-sprint (asiakasymmärryksen kerääminen)
3. Sprinttiviikko (kehitystyö ja ratkaisun esittely toimeksiantajalle)
4. Ratkaisun testaus
5. Opponointi
6. Kypsyysnäyte
7. Loppuesitykset
Opinnäytetyöraporttia kirjoitetaan jokaisessa vaiheessa. Opinnäytetyö tehdään tiimityönä.
Opintojakson osaamistavoitteet, kts. opinnäytetyön osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen
Exam schedules
Aikataulu päivittyy myöhemmin.
Content scheduling
Design Sprint -opinnäytetyön vaiheet:
1. perehdytys + tietoperustan koonti
2. sprinttiviikon workshop: toiminnallisen opinnäytetyön tulokset ja tuotos, Niin sanottu toteutusvaihe: digitaalisen palvelun konsepti ja sen asiakasymmärryksellä testattu konkreettinen prototyyppi ratkaisuehdotuksena
3. opinnäytetyön julkaisuvaihe, tietoperustan koontivaiheessa aloitetun opinnäytetyöraportin kirjoittamisen jatkaminen ja tarvittaessa prototyypin testauksen ja lopullisten valintojen ja päätösten validointi ja arviointi, jatkokehitysehdotusten esittäminen
Evaluation scale
H-5
Qualifications
The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.