Project Management and Communication (5 op)
Toteutuksen tunnus: YY00BW73-3014
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
09.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö W
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Business Management (HBA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Sebastian King
Vastuuopettaja
Sebastian King
Ryhmät
-
HBA223SN3Degree Programme in Business Management (tailor-made), daytime studies, S23, Leppävaara, group 2
Osaamistavoitteet
The student is able to
- plan and report on the progress of a project, taking different elements of project management into consideration and using basic project management tools
- write text that is based on research results, using and referencing reliable sources of their field
- communicate in a goal-oriented way, taking the target audience and need into consideration
- utilise IT tools in project management and communication
Toteutustapa
Opintojakson aikana opiskelija perehtyy projektijohtamisen perusperiaatteisiin ja saa ohjausta viestintävaatimuksiin ja työkaluihin akateemisen ja projektityön suorittamiseen.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalit tarjotaan Canvasissa. Lisäksi käytetään seuraavia teksteja:
- Bailey, S. 2011. Academic writing: a handbook for international students. 3rd edition. London: Routledge.
- Dawson, C. 2009. Projects in computing and information systems. 2nd edition. Harlow: Addison-Wesley.
- Lock, D. 2013. Naked Project Management: the bare facts. Gower.
- Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2009. Research-oriented approach. Partially translated from: Kehittämistyön menetelmät – Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
- Snyder, C. 2013. A user's manual to the PMBOK guide. Hoboken, NJ: Wiley.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean ammattikorkeakoulun tutkintomääräysten mukaan, "Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö.
Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella.
Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Tunnustettavan osaamisen tulee olla koulutuksen opetussuunnitelman osaamistavoitteiden mukaista. Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.
Osaamisen tunnistamista tulee pääsääntöisesti hakea opintojen alussa, jotta opiskelija voisi edetä opinnoissaan sujuvasti. Opiskelijalla on kuitenkin oikeus hakea osaamisen tunnustamista koko opintojensa ajan."
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Canvas avataan viikkoa ennen ensimmäistä tapaamista. Viimeinen kokous pidetään huhtikuun lopussa.
Pienryhmätapaamisia varten voidaan varata lisäpäiviä.
Laurean ammattikorkeakoulun tutkintomääräysten mukaan,
"Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija."
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op on noin 135 tuntia opiskelua.
Sisältö ja sen jaksotus
Tarkempi aikataulu julkaistaan Canvasissa.
Opintojakso sisältää töitä seuraavista aihealueista:
- Tutkimus ja kehitys akateemisissa projekteissa
- Projektisuunnittelu, aikataulutus ja riskienhallinta
- Ryhmätyötä ja yhteistyötä
- ICT-työkalut projektinhallintaan ja dokumentointiin
- Hankkeisiin liittyvän viestinnän valmistelu (projektisuunnitelma, projektiraportti ja esittely)
- Akateeminen kirjoittaminen (viittaus, tyyli ja sävy, rakenne ja organisaatio)
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson projektinhallintaosa on linkitetty toisessa opintojaksossa tehtyyn työhön.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu toimistotehtävä- ja projektinhallintakokeisiin, akateemiseen esseeseen ja projektiin liittyviin tehtäviin.
Yksityiskohtainen kuvaus arviointikriteereistä on Canvasissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Kaikki opintojakson tehtävät ja kokeet on hyväksytty.
Opiskelija osaa tuottaa akateemista ja projektiin liittyvää viestintää, joka on ymmärrettävää, mutta selkeys ja/tai yksityiskohdat saattavat puuttua. Kirjallisessa dokumentaatiossa käytetty tyyli ja muotoilu ovat osittain oikein. Sisältö osoittaa pohdintaa ja ymmärrystä, vaikka jotkut alueet vaativat enemmän huomiota. Lähdemateriaalit on integroitu tekstiin jossain määrin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Kaikki opintojakson tehtävät ja kokeet on hyväksytty.
Opiskelija osaa tuottaa akateemista ja projektikohtaista viestintää, joka on melko jäsenneltyä ja selkeää. Kirjallisessa dokumentaatiossa käytetty tyyli ja muotoilu ovat pääosin oikein. Sisältö osoittaa hyvää pohdintaa ja ymmärrystä. Lähdemateriaalit on integroitu tekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kaikki opintojakson tehtävät ja kokeet on hyväksytty.
Opiskelija osaa tuottaa akateemista ja projektiin liittyvää viestintää, joka on hyvin jäsenneltyä, selkeää ja ytimekäs ja jossa käytetään asianmukaista tyyliä ja muotoa. Sisältö osoittaa erinomaista pohdintaa ja ymmärrystä. Lähdemateriaalit on integroitu hyvin tekstiin.
Lisätiedot
The learning outcomes of the study unit/project are evaluated based on the requirement level 1 of Laurea's common evaluation criteria.