Skip to main content

Dysfunctions of Respiratory and Circulatory Organs (3 cr)

Code: V1345-3002

General information


Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 55
Degree programmes
Ortopedinen osteopatia, täydennyskoulutus (USV3), Laurea Tikkurila
Teachers
Ville Lindholm
Marja Vellonen
Teacher in charge
Marja Vellonen
Study unit
V1345

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- tunnistaa keskeisiä hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintahäiriöitä
- arvioida hengitys- ja verenkiertoelimistön tilaa erilaisin menetelmin
- keskeiset hengitys- ja verenkiertoelimistön sairaudet, niiden oireet, tutkimukset ja hoidon
- hyödyntää tietoja hengitys- ja verenkiertoelinten toimintahäiriöistä osana osteopaattista hoitoa

Location and time

Teoriaopetus:
16.4. klo 9.00-12.00 Zoom: Orientaatio. Hengityselinten toimintahäiriöt.
17.4. klo 8.30-11.30 Zoom: Verenkiertoelinten toimintahäiriöt


Zoom-linkki: https://laurea.zoom.us/j/6683382340

Työpajat:
20.5. klo 12.30-15.45 B206/B207 Pienryhmä A
21.5. klo 12.30-15.45 B206/B207 Pienryhmä B

Lopputentti:
23.5. klo 8.20-11.30 B409

Materials

Ilmoitetaan orientaatiotunnilla ja Canvasissa.

Teaching methods

Teoriaopetus verkossa Zoomin kautta.

Työpajat pienryhmissä kampuksella. Osallistuminen vapaaehtoista, mutta valmistaa tenttiin.

Lopputentti kampuksella.

Opettaja: Ville Lindholm (ville.lindholm@laurea.fi)

Teoriaopetus olennaisessa osassa oppimisen kannalta. Poissaoloista sovitaan opettajan kautta.

Content scheduling

Opintojakson tavoitteet:
- tunnistaa keskeisiä hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintahäiriöitä
- arvioida hengitys- ja verenkiertoelimistön tilaa erilaisin menetelmin
- tunnistaa keskeiset hengitys- ja verenkiertoelimistön sairaudet sekä niiden oireet, tutkimukset ja hoito
- hyödyntää tietoja hengitys- ja verenkiertoelinten toimintahäiriöistä osana osteopaattista hoitoa

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page