Valtion monet urapolut (5 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BT42-3004
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
29.01.2024 - 11.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, palvelu
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 80
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Sini Temisevä
Vastuuopettaja
Sini Temisevä
Ajoitusryhmät
- Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
Pienryhmät
- Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- osaa vertailla ja arvioida tietoa valtionhallinnon rakenteista ja toimintaperiaatteista.
- osaa hyödyntää valtionhallinnon vahvuuksia työnantajana.
- osaa tarkastella valtionhallinnon erilaisia osaamistarpeita.
- osaa suunnitella ja arvioida oman osaamistasonsa suhteessa valtionhallinnon osaamistarpeisiin.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä 3AMK:n ja HAUS Kehittämiskeskuksen kanssa ja ilmoittautuminen opintojaksolle tapahtuu vain 3amk.fi verkkosivujen kautta.
Opintojakso toteutetaan hybridinä ja se sisältää sekä verkko-opintoja että fyysisiä vierailuja valtion työpaikoilla. Vierailut ovat 29.1, 30.1. ja 31.1. klo 12 -15 Helsingissä. Perjantaina 2.2. työpaja verkossa 9-14.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Osoitetaan opintojakson alussa.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakso toteututetaan yhteistyössä 3amk:n ja HAUS Kehittämiskeskuksen kanssa. Opintojakson aikana vierailuja valtion eri työpaikoilla kuten Digi- ja väestötietovirasto, ulkoministeriö ja puolustusvoimat
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
29.1.-31.1 ovat fyysisiä vierailupäiviä. 1.1. on verkko-opiskelupäivä ja 2.2. on työpajapäivä verkossa.
Sisältö ja sen jaksotus
- vierailuja valtion eri työpaikoilla kuten Digi- ja väestötietovirasto, ulkoministeriö ja puolustusvoimat
- itsenäinen työskentely eOppiva oppimisympäristössä verkko-oppimissisältöjen parissa
- Valtiolle.fi ja Valtiolla.fi-sivustoon perehtyminen
- oman osaamisen sanoittaminen ja tunnistaminen
- oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
Lisätietoja opiskelijoille
Ilmoittautuminen VAIN 3AMK verkkosivujen kautta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee löyhää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon, mutta ei osaa esittää näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija ei näe kunnolla yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä.
YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi joiltain osin niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee joiltain osin perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy joiltain osin ministeriöön ja sen alaiseen virastoon, mutta esittää vain joiltain osin näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee joiltain osin yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Kokonaiskuva on heikko.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja hahmottaa näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija käyttää lähteitä.
YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä hyvin oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee hyvää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy hyvin ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja hahmottaa näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Kokonaiskuva hahmottuu hyvin. Opiskelija käyttää tutkimuspohjaisia lähteitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä kriittisesti oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja osaa kuvata näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija visualisoi yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija käyttää lähteitä runsaasti.
YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä erittäin hyvin ja kriittisesti oppimispäiväkirjassa. Opiskelija käyttää reflektoinnissa apuna runsaasti erilaisia tutkimuspohjaisesti lähteitä. Opiskelija määrittelee käsitteet ja käyttää kansainvälisesti vertaisarvioitua tutkimusaineistoa. Hän ilmaisee kiitettävää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy kiitettävästi ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja kuvaa kiitettävästi näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija visualisoi yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaista kokonaisajattelua ja näkee yhteyden oman alan tai uransa kehityskaaressa.
Esitietovaatimukset
Ei lähtötasovaatimuksia tai edeltäviä opintoja