Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiprojekti: Brione Oy:n vastuullisuusviestinnän edistäminen - monimuotototeutus (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3075

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.05.2024 - 26.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2024 - 17.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
7 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 7
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Mervi Talonen
Vastuuopettaja
Mervi Talonen
Ryhmät
HLB224SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
HLB224SA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU31

Tavoitteet

opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti

Aika ja paikka

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Markkinoinnin, viestinnän ja HR:n kirjallisuutta.

Toteutustapa

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Porvoossa toimiva vastuullinen ja joustava tehokkaan sekä automatisoidun ohutlevytuotannon ja tuotekehityksen edelläkävijä Brione Oy.

Projektin nimi on Markkinointiprojekti: Brione Oy:n vastuullisuusviestinnän kehittäminen.
Lue lisää kohdasta sisältö. Löydät sieltä tarkemman kuvauksen.

Monimuotototeutus:

Opinnolla on aikataulutettua opetusta tai ohjausta sekä kampuksella että etänä. Etäopetusta ei tallenneta. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Tekoälyn käyttäminen:
Projektityöskentelyssä noudatetaan opettajan ohjeita tekoälyn käyttämisessä. Opettaja antaa ohjeita siitä, miten tekoälyä tulisi käyttää, ja opiskelijoiden tulee noudattaa näitä ohjeita. On tärkeää huomioida, että opettaja voi myös kieltää tekoälyn käytön yksittäisissä tehtävissä.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.

Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Liiketoimintaosaaminen” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja on toimitusjohtaja Tero Niemelä, Brione Oy.
Lisäksi projektiyhteistyökumppanina toimii Laurea-ammattikorkeakoulun We Circle -kestävää kasvua kiertotaloudesta -hankkeen projektipäällikkö Hanne Laasonen.
Projektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Pakollinen projektin Kick-off pidetään torstaina 5.9. klo 12-14 Hyvinkään kampuksella, 3. krs, tila 3-13. Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Ohjelma: klo 12-13 tiimi ja ohjaaja tapaavat, klo 13-14 toimeksiantaja Brione Oy:n toimitusjohtaja Tero Niemelä tulee antamaan projektin briiffin eli toimeksiannon yhdessä Laurea-ammattikorkeakoulun projektipäällikö Hanne Laasosen kanssa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Tämä projekti on 15 opintopistettä, josta projektin osuus on 10 opintopistettä ja 5 opintopistettä menee liiketoimintaosaamisen projektiin.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin sisältö ja tavoitteet:

Projektissa valjastamme vastuullisuusviestinnän yrityksen kilpailueduksi ja tuomme vastuullisuusteot näkyviksi sidosryhmille.

Yhteiskuntavastuu (Social Responsibility) kiinnostaa yrityksiä vuosi vuodelta enemmän. Vastuullisuus ja siitä viestiminen nähdään lisäarvoa tuottavana tekijänä, jolla on positiivisia vaikutuksia yrityksen imagon rakentamiseen, liiketoiminnan prosessien parantamiseen, sidosryhmien mielipiteisiin ja yrityksen liikevaihtoon. Vastuullisuusviestintä on kuitenkin vielä monessa yrityksessä hyödyntämätön valttikortti ja kilpailutekijä.

Projektin tuotokset:
-benchmarking eli vertailuanalyysi
-vastuullisuusviestinnän suunnitelma
-markkinointisuunnitelma
-työnantajamielikuvan kehittäminen

Projektityöryhmä toteuttaa toimeksiantajan toimeksiannon mukaisia tuotoksia autenttisessa työelämäympäristössä. Lisäksi projektissa jokainen opiskelija kirjoittaa kaksi tietoperustaa, joiden tarkoitus on tuottaa työskentelyä tukevaa taustateoriaa.

Avainsanat: viestintä, vastuullisuusviestintä, benchmarking, markkinointi, työnantajamielikuva

Tervetuloa mukaan projektityöskentelyyn!

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Siirry alkuun