Skip to main content

Marketing Project: Sustainability Communication at Brione (10 cr)

Code: HL00BU31-3075

General information


Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Mervi Talonen
Teacher in charge
Mervi Talonen
Groups
HLB224SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
HLB224SA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S24, Hyvinkää
Study unit
HL00BU31

Learning outcomes

The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Markkinoinnin, viestinnän ja HR:n kirjallisuutta.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projektin toimeksiantaja on toimitusjohtaja Tero Niemelä, Brione Oy.
Lisäksi projektiyhteistyökumppanina toimii Laurea-ammattikorkeakoulun We Circle -kestävää kasvua kiertotaloudesta -hankkeen projektipäällikkö Hanne Laasonen.
Projektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Exam schedules

Pakollinen projektin Kick-off pidetään torstaina 5.9. klo 12-14 Hyvinkään kampuksella, 3. krs, tila 3-13. Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Ohjelma: klo 12-13 tiimi ja ohjaaja tapaavat, klo 13-14 toimeksiantaja Brione Oy:n toimitusjohtaja Tero Niemelä tulee antamaan projektin briiffin eli toimeksiannon yhdessä Laurea-ammattikorkeakoulun projektipäällikö Hanne Laasosen kanssa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Tämä projekti on 15 opintopistettä, josta projektin osuus on 10 opintopistettä ja 5 opintopistettä menee liiketoimintaosaamisen projektiin.

Content scheduling

Projektin sisältö ja tavoitteet:

Projektissa valjastamme vastuullisuusviestinnän yrityksen kilpailueduksi ja tuomme vastuullisuusteot näkyviksi sidosryhmille.

Yhteiskuntavastuu (Social Responsibility) kiinnostaa yrityksiä vuosi vuodelta enemmän. Vastuullisuus ja siitä viestiminen nähdään lisäarvoa tuottavana tekijänä, jolla on positiivisia vaikutuksia yrityksen imagon rakentamiseen, liiketoiminnan prosessien parantamiseen, sidosryhmien mielipiteisiin ja yrityksen liikevaihtoon. Vastuullisuusviestintä on kuitenkin vielä monessa yrityksessä hyödyntämätön valttikortti ja kilpailutekijä.

Projektin tuotokset:
-benchmarking eli vertailuanalyysi
-vastuullisuusviestinnän suunnitelma
-markkinointisuunnitelma
-työnantajamielikuvan kehittäminen

Projektityöryhmä toteuttaa toimeksiantajan toimeksiannon mukaisia tuotoksia autenttisessa työelämäympäristössä. Lisäksi projektissa jokainen opiskelija kirjoittaa kaksi tietoperustaa, joiden tarkoitus on tuottaa työskentelyä tukevaa taustateoriaa.

Avainsanat: viestintä, vastuullisuusviestintä, benchmarking, markkinointi, työnantajamielikuva

Tervetuloa mukaan projektityöskentelyyn!

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page