Child-oriented Activity in Early Childhood Education and Care (10 cr)
Code: TO00BU27-3007
General information
- Enrollment
-
05.02.2024 - 11.02.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.03.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Sanna Saraste
- Henna Jalasmäki
- Kaisa Salminen
- Teacher in charge
- Sanna Saraste
- Scheduling groups
- Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään (Size: 10 . Open UAS : 10.)
- Small groups
- This only applies to customers of the open university of applied sciences
- Study unit
- TO00BU27
Learning outcomes
The student is able to
- describe the theoretical starting points of a child’s growth, development and learning and use methods that support them in accordance with the child’s needs
- apply the pedagogical understanding of early childhood education and care and the social pedagogical approach in their activities
- utilise the possibilities of pedagogical documentation in child-oriented activities
- plan, implement and evaluate pedagogical, creative, integrative and phenomenon-based activities
Materials
Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetaan käytettävät materiaalit ja kirjallisuus jakson alkaessa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opiskelijat hankkivat itse projektipaikkansa yksityisen tai kunnallisen varhaiskasvatuspalveluiden päiväkodista tai avoimesta varhaiskasvatuspalvelusta, kuten kerhotoiminta, asukas- ja leikkipuisto, avoin päiväkoti ja avoin varhaiskasvatustoiminta. Projektin voi tehdä myös harjoittelupaikassa tai omassa työpaikassaan.
Exam schedules
Läsnäolovelvollisuus seuraavissa verkkotapaamissa:
6.3.2024 klo 16.00-18.00 Opintojakson aloitus
10.4.2024 klo 16.00-18.00 Verkkotapaaminen
22.5.2024 klo 16.15-18.30 Projektiesittelyt
Opiskelijan tulee olla läsnä opintojakson aloituksessa 6.3. klo 16-18 ja tehdä ennakkotehtävä varmistaakseen paikkansa opintojaksolla. Ennakkotehtävän ohjeistus annetaan opintojakson alkaessa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja Sanna Saraste sanna.saraste@laurea.fi tai opintopäälliköt. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Opintojakson rakenne on seuraavanlainen:
1) Kasvun, kehityksen ja oppimisen teoreettiset lähtökohdat ja menetelmät
2) Pedagogisen ja sosiaalipedagogisen ymmärryksen soveltaminen
3) Luovan, eheyttävän ja ilmiöpohjaisen pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi
Content scheduling
Tämä opintojakso muodostuu kolmesta moduulista ja niihin liittyvistä tehtävistä:
1) Kasvun, kehityksen ja oppimisen teoreettiset lähtökohdat ja menetelmät
Moduuliin kuuluu verkkoluentoja zoomin välityksellä, tehtäviä ja esseen kirjoittaminen.
2) Pedagogisen ja sosiaalipedagogisen ymmärryksen soveltaminen
Moduuliin kuuluu verkkotehtäviä sekä verkkomateriaaliin tutustumista.
3) Luovan, eheyttävän ja ilmiöpohjaisen pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi
Moduuliin kuuluu luovan pedagogisen toimintaprojektin tekeminen varhaiskasvatustoiminnassa. Projektin voi toteuttaa yksin tai parin kanssa. Projektipaikka hankitaan itse. Ohjausta projektin ideointiin, suunnitteluun ja tekemiseen sekä ohjausaikoja voi varata opintojakson opettajilta.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa II.
Toteutukselle on varattu paikkoja 10 Avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille.