Skip to main content

Child-oriented Activity in Early Childhood Education and Care (10 cr)

Code: TO00BU27-3007

General information


Enrollment
05.02.2024 - 11.02.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.03.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Sanna Saraste
Henna Jalasmäki
Kaisa Salminen
Teacher in charge
Sanna Saraste
Scheduling groups
Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään (Size: 10 . Open UAS : 10.)
Small groups
This only applies to customers of the open university of applied sciences
Study unit
TO00BU27

Learning outcomes

The student is able to
- describe the theoretical starting points of a child’s growth, development and learning and use methods that support them in accordance with the child’s needs
- apply the pedagogical understanding of early childhood education and care and the social pedagogical approach in their activities
- utilise the possibilities of pedagogical documentation in child-oriented activities
- plan, implement and evaluate pedagogical, creative, integrative and phenomenon-based activities

Materials

Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetaan käytettävät materiaalit ja kirjallisuus jakson alkaessa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opiskelijat hankkivat itse projektipaikkansa yksityisen tai kunnallisen varhaiskasvatuspalveluiden päiväkodista tai avoimesta varhaiskasvatuspalvelusta, kuten kerhotoiminta, asukas- ja leikkipuisto, avoin päiväkoti ja avoin varhaiskasvatustoiminta. Projektin voi tehdä myös harjoittelupaikassa tai omassa työpaikassaan.

Exam schedules

Läsnäolovelvollisuus seuraavissa verkkotapaamissa:

6.3.2024 klo 16.00-18.00 Opintojakson aloitus
10.4.2024 klo 16.00-18.00 Verkkotapaaminen
22.5.2024 klo 16.15-18.30 Projektiesittelyt

Opiskelijan tulee olla läsnä opintojakson aloituksessa 6.3. klo 16-18 ja tehdä ennakkotehtävä varmistaakseen paikkansa opintojaksolla. Ennakkotehtävän ohjeistus annetaan opintojakson alkaessa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja Sanna Saraste sanna.saraste@laurea.fi tai opintopäälliköt. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Opintojakson rakenne on seuraavanlainen:

1) Kasvun, kehityksen ja oppimisen teoreettiset lähtökohdat ja menetelmät
2) Pedagogisen ja sosiaalipedagogisen ymmärryksen soveltaminen
3) Luovan, eheyttävän ja ilmiöpohjaisen pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi

Content scheduling

Tämä opintojakso muodostuu kolmesta moduulista ja niihin liittyvistä tehtävistä:

1) Kasvun, kehityksen ja oppimisen teoreettiset lähtökohdat ja menetelmät
Moduuliin kuuluu verkkoluentoja zoomin välityksellä, tehtäviä ja esseen kirjoittaminen.

2) Pedagogisen ja sosiaalipedagogisen ymmärryksen soveltaminen
Moduuliin kuuluu verkkotehtäviä sekä verkkomateriaaliin tutustumista.

3) Luovan, eheyttävän ja ilmiöpohjaisen pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi
Moduuliin kuuluu luovan pedagogisen toimintaprojektin tekeminen varhaiskasvatustoiminnassa. Projektin voi toteuttaa yksin tai parin kanssa. Projektipaikka hankitaan itse. Ohjausta projektin ideointiin, suunnitteluun ja tekemiseen sekä ohjausaikoja voi varata opintojakson opettajilta.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa II.

Toteutukselle on varattu paikkoja 10 Avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille.

Go back to top of page