Skip to main content

Project Management (5 cr)

Code: HY00BU12-3003

General information


Enrollment
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 04.02.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Future-oriented Project Management (HYA5), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Tiina Lehtosaari
Teacher in charge
Taina Vuorela
Groups
HYA524KJ
Tulevaisuussuuntautunut projektijohtaminen, yamk, K24, Leppävaara
Study unit
HY00BU12

Learning outcomes

Student is able to:
- Plan, evaluate, and develop organization-related, and individual skills in project management
- Utilize different methods in R&D activities, and in project management
- Manage a project's finances, communication, and impact

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Vrt. Canvas oppimisympäristö: kirjallisuustiedot tehtäväkohtaisesti.
- Wells, K. & Kloppenborg, T. 2018. Project Management Essentials. Business Expert Press. Ebook Central (LAUREAn kirjasto)
Chapters 1 – 7 (Introduction, Initiating a Project, Engaging Team & Stakeholders, Determining Project, Scheduling, Budgeting,
Directing Performance)
- PROJEKTITOIMINTA lehti 2/2020 seuraavat artikkelit:
- Nevalainen, A. 2020. Organisaation riskimaisema näkyväksi projekti- ja riskisalkun yhteispelillä. PROJEKTITOIMINTA lehti 2,
s. 14-18.
- Aaltonen, P. 2020. Mistä on onnistunut projekti tehty? PROJEKTITOIMINTA lehti 2, s. 24-27.
- Buttler, P. ja Oksman, R. Projektien halutaan onnistuvan. Mitkä ovat onnistumisen kriteerit? PROJEKTITOIMINTA lehti 2, s.
42-43.
- Halttunen, E. 2020. Projektipäällikön urapolku. Raksahommista yhden maamme suurimman lentokenttähankkeen johtoon.
PROJEKTITOIMINTA lehti 2, s. 44-47.
- Ilama, V. 2020. Onnistuneen projektikulttuurin ytimessa. PROJEKTITOIMINTA lehti 2, s. 48-49.
-Ahola, T. 2020. Muistithan ottaa käyttäjät mukaan projektiisi? PROJEKTITOIMINTA lehti 2, s. 66-67.
-Knardal, P. S. & Pettersen, I. J. 2015. Creativity and management control: the diversity of festival budgets. International Journal
of Managing Projects in Business, Vol. 8, No. 4, pp. 679-695.
-Zerjav, V. 2021. Why Do Business Organizations Participate in Projects? Toward a Typology of Project Value Domains, Project
Management Journal, Vol 52(3), 287-297.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Tarkat päivämäärät Canvasissa

International connections

Opintojaksolla käytetään lähdemateriaalina kansallista ja kansainvälistä kirjallisuutta.
Perehdytään myös kansainväliseen hankemaailmaan.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Teoriaosuus: itseopiskelumateriaalit Canvasissa (5 op = 133,5h)

Content scheduling

Opintojakso suoritetaan 2.2.2023 mennessä itsenäisesti Canvas oppimisympäristössä

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page