Professional Development in Practice in Public Health Nursing 3. Public Health Nursing with School-aged Children and Students (7 cr)
Code: ST00BT25-3005
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- RDI proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 100
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Tiina Putkuri
- Teacher in charge
- Tiina Putkuri
- Groups
-
STG222SATerveydenhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S22, Otaniemi
- Study unit
- ST00BT25
Learning outcomes
The student is able to
- recognise the contents and tasks of the school nurse's work as part of pupil well-being and the school community
- take into account national and regional health policies, plans and guidelines concerning school and student health care as starting points for their work
- take into account the possibilities and societal significance of school and student health care activities and multicultural perspectives
- participate in multiprofessional network-based work and in the various tasks of pupil well-being, taking professional ethics into account
- find out about the significance of the audit of the school environment and the school community for the health and well-being of school-age children
- describe the objectives and contents of the health examination programme for school-age children and students and apply them in client situations
- carry out screening studies
- assess the comprehensive growth, development, study ability and family situation of a child and young person of school age
- support and guide in health problems and risk factors related to health and well-being both in the appointment work and online services
- support young people in identifying their challenges and help them utilise their own resources and strengthen their decision-making skills and sense of participation
- describe situations where social work support or child welfare is needed
- find out about the possibilities and needs of preventing non-communicable and infectious diseases in school environments
- promote sexual and mental health
- to guide clients in Swedish, English or assisted by an interpreter
- guide and vaccinate school-age children and students
- be a member of the school community
- examine and evaluate the posture of school-age children
- assess their own competence and develop their own activities
Content
Teema: Koululaisen tai opiskelijan näyttöön perustuva fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen sekä niiden edistäminen.
Kouluympäristön terveyden ja turvallisuuden edistäminen.
Harjoittelun LbD-tehtävä: Mielenterveyden edistämisen tehtävä ja ryhdin tarkastus tehtävä.
Materials
Harjoittelutehtävässä hyödynnetään artikkelia
Kaltiala-Heino R, Ranta K, Fröjd S. 2010. Nuorten mielenterveys koulumaailmassa. Duodecim 2010, 126:17. (https://www.duodecimlehti.fi/duo9904 3)
Teaching methods
Harjoittelupaikat varataan Jobilista tai itse muulla tavoin sopien. Ilmoita harjoittelupaikan saamisesta (Jobiilista tai sen ulkopuolelta) harjoittelun vastuuopettajalle (Tiina Putkuri). Tämä harjoittelu suoritetaan koulu- tai opiskeluterveydenhuollossa.
Harjoittelussa pidetään väliarviointi Teamsin välityksellä. Katso lisätietoja Canvasista. Harjoitteluun kuuluvat dokumentit ja muu tärkeä info on esitelty Terveysalan harjoittelu, Otaniemi -työtilassa Canvasissa.
Employer connections
Harjoittelun tehtävä on esitelty Canvas-työtilassa.
Exam schedules
Harjoittelu suoritetaan sovittuna ajankohtana. Oppimissopimus omilla tiedoilla ja harjoittelupaikkatiedoilla täydennettynä tulee palauttaa Workseediin ennen harjoittelun alkua. Harjoittelun osaamistavoitteet lisätään oppimissopimukselle harjoittelun alettua. Valmis oppimissopimus liitteineen palautetaan harjoittelujakson jälkeen 3 viikon sisällä.
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta ja keskustele asiasta tutoropettajasi kanssa.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Harjoittelun tuntimäärät on kerrottu Canvasissa.
Evaluation scale
Approved/Failed