Skip to main content

Thesis (15 cr)

Code: R0045-3224

General information


Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
11 cr
Virtual proportion
4 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 200
Degree programmes
Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Joni Heikkilä
Heidi Leinonen
Kaisa Porkka-Toivonen
Pauliina Louhiala
Riikka Saukkola
Johanna Leskelä
Laura Kaarna
Teacher in charge
Pauliina Louhiala
Groups
SFG224SN
Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S24, Otaniemi
SFG222KA
Fysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi
SFG224KA
Fysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K24, Otaniemi
SFG222SN
Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S22, Otaniemi
SFG223KA
Fysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
SFG223SN
Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S23, Otaniemi
Study unit
R0045

Learning outcomes

The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification

Location and time

Opinnäytetyön ohjauspäivät kaksi kertaa kuukaudessa (katso lukujärjestys).

Lisäksi ohjausta on mahdollista saada erillisissä työpajoissa:
- tiedonhaun pajat
- menetelmätyöpajat
- kirjoittamisen pajat

Tiedonhakuun voi pyytää myös yksilöohjausta kirjaston henkilökunnalla (varaa sähköpostitse aika).

Pajojen aikataulut ovat näkyvissä opinnäytetyön Canvas työtilassa sekä opiskelijaintrassa.

Materials

Tutustu huolellisesti opinnäytetyöprosessin ohjeistukseen Canvas-työtilassa.

Esimerkkikirjallisuutta työn tueksi:
Kostamo yn. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön.
Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2004. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Bazeley, P. 2013. Qualitative Data Analysis, Practical Strategies. SAGE.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2008. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2008. KVALI. Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2008. KVANTTI. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä : kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännönopas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2013. Case-tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Metsämuuronen, J. 2001. Laadullisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: International Methelp.
Ojasalo, K., Moilanen, T.& Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmiät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
Silverman, D. 2013. Doing Qualitative Research. SAGE

Teaching methods

Opinnäytetyö tehdään itsenäisesti tai parityönä opiskelijan oman suunnitellun aikataulun mukaan. Opiskelijalle nimetään työn ohjaaja, kun hän on palauttanut aiheanalyysin ja ilmoittautunut ohjaukseen. Ohjausprosessi etenee opiskelijajohtoisesti niin, että opiskelija ilmoittautuu ohjaukseen aina tarvittaessa. Ohjauspäivät on keskitetty keskiviikoille ja perjantaille ja aikataulut näkyvät Pakissa. Ilmoittautuminen ohjaukseen tapahtuu Canvasin kautta viimeistään viikkoa ennen ohjauspävää. Tarkempi aikataulu opinnäytetyöpäiviin tiedotetaan ilmoittautuneille mahdollisimman pian ilmoittautumisen päätyttyä.
Opinnäytetyön esitykset tapahtuvat kampuksella määrättyinä päivinä.

Employer connections

Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
Opiskelija vastaa aiheen sekä toimeksiantajan löytämisestä opinnäytetyölleen. Työelämäkumppanuus toteutuu yleensä erilaisissa hankkeissa ja kehittämisprojekteissa. Työelämän edustaja osallistuu opinnäytetyön ohjaukseen erikseen sovitulla tavalla.

Exam schedules

Opiskelija suunnittelee työnsä toetuksen aikataulun ja osallistuu seminaareihin aikataulun mukaisesti pääsääntöisesti fysioterapian koulutusohjelman opinnäytetyöpäivinä.

Completion alternatives

Laureassa opinnäytetyön voi tehdä joko toiminnallisena opinnäytetyönä tai tutkimuksellisena opinnäytetyönä. Kuvaukset löytyvät Laurean opinnäyteyönohjeistosta Canvasista ja opiskelijaintrasta.

Student workload

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Opinäytetyöprosessi on kuvattu Laurea Linkissä. Opinnäytetyön 15 op toteutuu seuraavien vaiheiden kautta:
1. Suunnitelmavaihe
2. Toteutusvaihe
3. Julkaisuvaihe (arviointivaihe)

Evaluation scale

H-5

Qualifications

The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.

Go back to top of page