Reading and Writing Scientific Text (5 cr)
Code: PK00BW36-3003
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 06.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 23.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Nina Lahtinen
- Teacher in charge
- Nina Lahtinen
- Groups
-
PKV224SNKauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, päivätoteutus, S24, Tikkurila
- Study unit
- PK00BW36
Learning outcomes
The student is able to
- acquire and process information critically and assess the reliability of the source
- search suitable databases for scientific publications in the field of cosmetics
- produce text written in scientific style with references to sources
Materials
Oppimateriaali löytyy Canvas-työtilasta.
Laurean lähdeviittausohje löytyy Opiskleijaintrasta
Suositeltavaa kirjalisuutta ovat esimerkikisi:
Nurmi, L. 2022. Tieteellinen kirjoittaminen oppimisprosessina. Julkaisussa Puhe ja kieli 42, 191-96
Bergman, M. 2022. Tekoäly ja luova tieteellinen kirjoittaminen. Julkaisussa Media & viestintä 45, 4: i-iii
Viskari, S. 2002. Tieteellisen kirjoittamisen perusteet: opas kirjoittamiseen ja seminaarityöskentelyyn.
Teaching methods
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta ja /tai hyödynnetään vertaispalautteenantoa.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.
Student workload
Kontaktitapaamiset Tikkurilasa tai Zoomissa 1op
Omasta aiheesta kirjoitustyö 2op
Muut tehtävät 2op
Content scheduling
Opintojakson aikana opiskellaan tiedonhankintaa ja erilaiseten julkaisuden ja artikkelien lukutaitoa ja lähdekritiikkiä. Edelleen opiskellaan tieteelliseen sekä asiatekstin kirjoittamiseen liittyviä asioita kuten tekstin rakennetta, lähdeviittauksia ja kirjoitustyyliä.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa].