Skip to main content

Financial Information Systems (5 cr)

Code: R0342-3015

General information


Enrollment
27.11.2023 - 17.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2024 - 29.08.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
2 - 3
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Kati Tuppuri
Groups
HLB222SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
Study unit
R0342

Learning outcomes

The student is able
- to use an integrated financial administration information system
- to utilise the possibilities provided by digital financial administration also in communications with stakeholders
- to draw up and interpret financial administration reports
- to use spreadsheet software in a diverse manner in work tasks related to financial administration

Location and time

Ohjaustapaamiset ja projektityöskentely tiimin kanssa Hyvinkään kampuksella joka torstai.

Materials

Tomperi: Käytännön kirjanpito. EDITA
Tomperi: Kehittyvä kirjanpitotaito, EDITA
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi, EDITA
Kaarlejärvi, Salminen: Älykäs taloushallinto, AlmaMedia

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projekti toteutetaan yhteistyössä toimeksiantajien kanssa.

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.”

Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa 18.1. Hyvinkäällä.

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Aloitusbriif edellisen projektitiimin kanssa to 18.1.

HUOM! Projektitiimi sitoutuu siirtämään projektin toimeksiannon seuraavalle projektitiimille, joka aloittaa elokuussa 2024.

Ohjaustapaamiset näkyvät Lukkarikoneessa ja projektiin hyväksynnän jälkeen Outlook-kalenterissa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Torstaipäivät tulisi varata tähän projektiin ja työskentelyyn fyysisesti yhdessä tiimin kanssa.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opinto on mahdollista suorittaa myös opintojaksona.

Student workload

Tietoperustat ja Canvasin aineistot 3+3op
Projektityöskentely 4op

Projektin työaika jakautuu niin, että opiskelija käyttää tiimityöskentelyyn n. 8 h viikossa ja loppu aika opinnoista jakautuu itsenäiseen ja tiimin kanssa sovittuun työskentelyyn.

Content scheduling

Projektin tavoitteet:

Toimeksiantojen mukaisesti opintoihin sisältyy esimerkiksi juokseva kirjanpito, arvonlisäverotus, laskutus, palkanlaskenta, tilinpäätöksen tai välitilinpäätöksen laatiminen, veroilmoitus sekä taloushallinnon tietojärjestelmän käyttäminen ja käyttöönotto.

Projektissa uusille toimeksiantajille tehdään tietojärjestelmän käyttöönotto. Jatkaville toimeksiantajille palvelua jatketaan edellisen projektin tilanteesta.

Käytettävä tietojärjestelmä: SimplBooks.

Evaluation scale

Approved/Failed

Qualifications

Suosittelemme opintoa Tuloslaskenta ennen tätä opintojaksoa.

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page