Markkinointiosaamisen projekti 1: Urheilumarkkinointia - Uimaseuran BtoB-markkinoinnin ja myynnin kehittäminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3043
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
22.05.2023 - 28.05.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 7 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 4 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Tero Uusitalo
- Vastuuopettaja
- Tero Uusitalo
- Ryhmät
-
HLB223SALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
-
HLB223SA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Projektin nimi: Uimaseuran toiminnan BtoB-markkinointi ja myynti
Projektin tavoitteet ja tuotokset:
- Päätavoite on uimaseuran urheilumarkkinoinnin kehittäminen (Yritysmarkkinointi)
- Yhteistyökumppaniviestintä: Sponsorimateriaalit
- Yrityksille suunnatun palvelun muotoilu ja kuvaaminen, nettisivusisältöjen kehittäminen yrityksille kiinnostavaksi
- Tapahtuma – yritystapahtuma uimahallille (mahdollinen)
Projektin kickoff: 30.8 klo 12-14, Hyvinkään kampus
Projektin pre-kickoff (opiskelijat ja ohjaaja): 30.8, klo 9-11, Hyvinkään kampus
Projektin tiimipäivä: Keskiviikko
Projektin keskeinen sisältö on URHEILUMARKKINOINTIa, jota
voit opiskella tässä projektissa täydentäviin opintoihin.
Yhteistyökumppani: Uimaseura
Projektin tietoperusta koostuu:
1)Markkinoinnin käsitteet Canvas-työtila (Aloittavat opiskelijat)
2) Urheilumarkkinointi & yritysmarkkinointi,
Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista kartuttava opiskelija (huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin).
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta.
Viestintä: Teams, WhatsApp
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy
Toteutustapa: Projektiopinto (P2P) - yhteistyö paikallisen uimaseuran kanssa
Muut moduulit:Asiakkuudet ja markkinointi, projektijohtaminen
Ohjaus ja viestintä: Projektipäivä on KESKIVIIKKO, lähitapaamiset kampuksella (EI etä/Hybridi)
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Kerro projektin briiffin ajankohta, väliarviointi, arviointi ja projektin päättyminen.
Kansainvälisyys toteutuksella
Kansainvälinen urheilumarkkinointikirjallisuus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Intrasta (Opintojakson toteutussuunnittelu)
Arviointiasteikko
H-5