Monikanavainen markkinointiviestintä -projekti (15 op)
Toteutuksen tunnus: TO00BT59-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 04.12.2022
Ajoitus
18.01.2023 - 10.05.2023
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
6 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Hyvinkää, liko
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 15
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Tero Uusitalo
Vastuuopettaja
Tero Uusitalo
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
TOH222SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Pienryhmät
- Avoin AMK
Sisältö
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Toteutustapa
SuomeksiUrheiluakatemian (URHEA) brändin nykytilatutkimus ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen. Projektissa tutkitaan URHEAn brändiä ja vastuullisuuden tunnettuutta eri kohderyhmissä. Tutkimuksen pohjalta laaditaan vastuullisuusviestinnän ja brändin kehityssuunnitelma.
P2P.projekti, yhteistyöumppani on Urheiluakatemia URHEA. https://urhea.fi/
URHEA-akatemiatoiminta on toiminut 20 vuotta. URHEAn toiminnan piirissä on 6000 urheilijaa. URHEA-verkosto koostuu oppilaitoksista, urheiluseuroista, kunnista ja urheiluopistoista.
Avainsanat; Urheilumarkkinointi, brändi, tunnettuus, vastuullisuuviestintä, sähköinen tutkimuskysely
HUOM: Projektipäivä koko kevään on KESKIVIIKKO
Oppimisympäristönä toimii ydinosaamisen moduulin projekti, jossa tälle toteutukselle ilmoittautunut opiskelija toimii asiantuntijana ja samalla opiskelee täydentävien opintojen tavoitteiden mukaisesti. Tämä täydentävän osaamisen opinto soveltuu markkinoinnista ja markkinointiviestinnästä kiinnostuneille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Oppimisympäristönä toimivan projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy oppimisympäristönä toimivan projektin Teams-työtilasta.
Aika ja paikka
-
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Urheiluakatemia URHEA, https://urhea.fi/
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
PreBriiffi: 18.1.2023 klo 9-12 . Läsnäolo on pakollinen
Briiffi(=toimeksiantajan tapaaminen): 18.1.2023 klo 13.00-14.30. läsnäolo on pakollinen.
Molemmat tapaamiset LIVEnä Hyvinkään kampuksella.
Projektipäivä tammikuu- toukokouun alku: KESKIVIIKKO klo 9-15.30
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op=26,7 h
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Sisältö ja sen jaksotus
Projektin tavoitteet:
- URHEAn brändin nykytilan selvittäminen. Miten brändi tunnetaan sisäisesti? Ulkoisesti?
- URHEAn vastuullisuustoimenpiteiden tunnettuuden selvittäminen
- Urhean vastuullisuusviestinnän suunnitelman laatiminen
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).
Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Ouriginalin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.
Lisätiedot
Opintojakso vastaa aiemmin tarjonnassa ollutta opintojaksoa R0288 Markkinointiviestintä.