Siirry suoraan sisältöön

Monikanavainen markkinointiviestintä -projekti (15 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BT59-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 04.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2023 - 10.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
6 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 15
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Tero Uusitalo
Vastuuopettaja
Tero Uusitalo
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Koko: 10 . Avoin AMK : 10.)
Pienryhmät
Avoin AMK
Opintojakso
TO00BT59

Sisältö

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Aika ja paikka

-

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

SuomeksiUrheiluakatemian (URHEA) brändin nykytilatutkimus ja vastuullisuusviestinnän kehittäminen. Projektissa tutkitaan URHEAn brändiä ja vastuullisuuden tunnettuutta eri kohderyhmissä. Tutkimuksen pohjalta laaditaan vastuullisuusviestinnän ja brändin kehityssuunnitelma.

P2P.projekti, yhteistyöumppani on Urheiluakatemia URHEA. https://urhea.fi/
URHEA-akatemiatoiminta on toiminut 20 vuotta. URHEAn toiminnan piirissä on 6000 urheilijaa. URHEA-verkosto koostuu oppilaitoksista, urheiluseuroista, kunnista ja urheiluopistoista.
Avainsanat; Urheilumarkkinointi, brändi, tunnettuus, vastuullisuuviestintä, sähköinen tutkimuskysely

HUOM: Projektipäivä koko kevään on KESKIVIIKKO

Oppimisympäristönä toimii ydinosaamisen moduulin projekti, jossa tälle toteutukselle ilmoittautunut opiskelija toimii asiantuntijana ja samalla opiskelee täydentävien opintojen tavoitteiden mukaisesti. Tämä täydentävän osaamisen opinto soveltuu markkinoinnista ja markkinointiviestinnästä kiinnostuneille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Oppimisympäristönä toimivan projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy oppimisympäristönä toimivan projektin Teams-työtilasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: Urheiluakatemia URHEA, https://urhea.fi/

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

PreBriiffi: 18.1.2023 klo 9-12 . Läsnäolo on pakollinen
Briiffi(=toimeksiantajan tapaaminen): 18.1.2023 klo 13.00-14.30. läsnäolo on pakollinen.
Molemmat tapaamiset LIVEnä Hyvinkään kampuksella.
Projektipäivä tammikuu- toukokouun alku: KESKIVIIKKO klo 9-15.30

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op=26,7 h

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet:
- URHEAn brändin nykytilan selvittäminen. Miten brändi tunnetaan sisäisesti? Ulkoisesti?
- URHEAn vastuullisuustoimenpiteiden tunnettuuden selvittäminen
- Urhean vastuullisuusviestinnän suunnitelman laatiminen

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Siirry alkuun