Pedagogic Potential of Visual Art (10 cr)
Code: R0143-3005
General information
- Enrollment
-
15.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 24
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Satu Bethell
- Teacher in charge
- Satu Bethell
- Scheduling groups
- Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS
- Study unit
- R0143
Learning outcomes
The student
- acquires a command of social pedagogy work models that help build growth, development and inclusion using visual art
- has a command of different visual art practices and the theoretical premises that apply to social services
- is able to understand through their own visual art work the potential of visual work in an individual’s life
- is able to create their own vision of the communal, societal and global potential of visual methods
Teaching methods
Kurssin tavoitteena on oppia hyödyntämään taidelähtöisiä menetelmiä sosiaalialan asiakastyössä. Kurssin painotus on sosiokulttuurisessa innostamisessa ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa. Kurssi muodostuu workshop-tyylisestä opetuksesta ja toiminnallisesta LbD-pohjaisesta asiakastyöprojektista. Opetus tapahtuu Tikkurilan kampuksella.
Kurssin päätyttyä piskelija osaa
- tunnistaa omaa luovuuttaan ja kuvallisen ilmaisun osaamistaan
- käyttää työssään erilaisia kuvallisen ilmaisun tekniikoita ja menetelmiä
- tunnistaa kuvallisen ilmaisun mahdollisuudet osallisuuden tukena sekä yksilön ja ryhmän hyvinvoinnin vahvistamisessa
- soveltaa kuvallisen ilmaisun toimintatapoja sosiaalialan viitekehyksessä
- suunnitella, ohjata ja arvioida ryhmäprosesseja, joissa hyödynnetään kuvallista ilmaisua
Employer connections
Opintojakson suorittamiseen sisältyy toiminnallinen asiakastyöprojekti, joka tehdään sosiaalialan toimintaympäristöissä.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija".
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Kontaktitunnit ja workshopit: 80 h
Asiakastyöprojekti (suunnittelu, toteutus, raportointi ja esittely): 108 h
Oppimistehtävät: 54 h
Kurssikirjallisuus: 30 h
Lähiopetuksessa on läsnäolovelvollisuus 80 %, joka tarkoittaa, että poissaoloja voi olla yhteensä 16h (yksi opetuskerta, aamu-/iltapäivä on 4 h).
Content scheduling
Kurssin sisällöllinen painotus on kokemuksellisessa oppimisessa, lähiopetuksen aikana jaetuissa keskusteluissa ja asiakastyöprojektissa. Kurssin tavoitteena on oppia soveltamaan kuvallisen ilmaisun mahdollisuuksia ja osallisuutta vahvistavia toimintapoja sosiaalialan asiakastyössä.
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Toteutukselle on varattu 3 paikkaa Avoimen AMK:n, 3AMKin tai väyläopintojen opiskelijoille,