Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: ML00BJ54-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.05.2023 - 18.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.08.2023 - 10.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Anne Turunen
Kati Pohjanmaa
Vastuuopettaja
Anne Turunen
Ryhmät
MLA222SAM
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, S22, Leppävaara
Opintojakso
ML00BJ54

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
- tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa

Aika ja paikka

Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 25.08.2023 12.45 - 15.00 tilassa 195 + 195A (Kick off)
Toinen tapaaminen Leppävaarassa, 23.10.2023 09.00 - 11.30 tilassa 232A
Kolmas tapaaminen 10.11.2023 12.30 - 15.00 tilassa 232 (loppuesitykset)

Muut tapaamiset zoomissa
04.09.2023 16.15 - 18.00 Ulkopuolinen tila : Zoom
25.09.2023 15.15 - 16.15 Ulkopuolinen tila : Zoom
16.10.2023 16.15 - 18.00 Ulkopuolinen tila : Zoom

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Toteutustapa

Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kolme lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa, keskellä ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

ks. Pakki ja canvas

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

normaali näyttöprosessi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

270 h

Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h

Sisältö ja sen jaksotus

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.

Siirry alkuun